Moerse Boys 2 - Zundert 2 (1 - 1)

zondag 28 januari 2024, 11:45

Volgende week start de competitie weer voor Zundert 2. Afgelopen weekend werd er geoefend tegen het sterke Moerse Boys 2. Met een 1-1 na een goede wedstrijd als resultaat. Zundert 2 lijkt ook klaar voor de hervatting. Dat zal ook wel nodig zijn, want koploper DOSKO 2 komt op bezoek. De mannen zijn in ieder geval ook klaar voor verslaglegging, hierbij de oefeneditie van “Het wel en wee van Zundert 2.

Moerse boys 2- Zundert 2 1-1

Na een welverdiende winterstop en daarop volgend een uiterst geslaagd trainingskamp mogen de mannen van Zundert 2 de wei weer in. Na een aantal weken zonder trainingen op het veld konden we deze week gelukkig weer op het veld bij Zundert trainen. In de tussentijd heeft de staf goed zijn best gedaan en hebben we in de tijd dat we niet konden trainen zeker niet stil gezeten. Vorige week stond eigenlijk ook een oefenwedstrijd ingepland, maar ook deze kon helaas niet doorgaan door de sneeuw die er toen nog lag.

Vandaag stond de oefenwedstrijd tegen 1e klasser Moerse Boys 2 op het programma. Een (oud) speler van Zundert of Moerse Boys weet natuurlijk dan niemand deze wedstrijd wilt verliezen. Dat probeerde we met de volgende 11: Jan Vermeul - Garolfo, CVO airlines, Ebbelauw, GOAT - Jelle alcoholvrij, Kuifje, Doortje - Giraffo, Barber Rabin, Jacksie

En met de volgende 5 wissels: de NS, Stijn Keuke, Oin, Jaspers straat- en sloopwerkzaamheden en de Joekel.

Na een warming-up waar nog de nodige verbeterpuntjes zichtbaar waren begonnen we aan de wedstrijd. Er stond een felle zon op het hoofdveld en de temperatuur was aangenaam om te sporten, mooie recepten om er een goede oefenwedstrijd van te maken dus. De scheidsrechter floot voor de aftrap en we waren begonnen aan de 2e seizoenshelft. In het begin had Zundert vooral de bal en probeerde een opening te zoeken, dit werd ons goed lastig gemaakt door het compact spelende Moer. De bal ging dus regelmatig van Cas naar Ebbe en vice versa. Zundert voetbalde rustig aan richting de goal van de Moer maar kon helaas in het laatste deel van het veld niet de juiste versnelling creëren om dreigend te worden. Na 10 minuten gaf Harold helaas aan weer last te hebben van zijn blessure en in de 23e minuut werd hij vervangen door Nick Schrauwen. Als de Moer de bal had probeerde ze vaak de lange bal over of door onze verdediging heen te spelen maar deze werd vaak al snel onschadelijk gemaakt. Toen Ebbe de bal naar Nick speelde zette die op zijn beurt Sem aan het werk. Die kwam op snelheid langs zijn man en wist een zuivere voorzet te produceren, deze werd binnen gelopen door Rabin. Een 0-1 voorsprong in de 40e minuut, lekker en zeker niet onverdiend gezien het spelbeeld. Toen was het al snel tijd voor een bakje thee.

Na de rust werd Jelle vervangen door Owen. Verder bleven we vooralsnog ongewijzigd. In de 2e helft was het spel iets rommeliger. Moer probeerde nog steeds te voetballen via snelle uitbraken terwijl wij iets sneller balverlies leden. Na 10 minuten hadden we de controle weer over de wedstrijd en speelde de wedstrijd zich grotendeels af op de helft van de tegenstander. Jacco werd steeds dreigender met zijn acties en was zijn man meerdere malen de baas. Zo ook deze keer, hij zoekt hem op en komt er gemakkelijk langs met een schijnbeweging de voorzet is bijna identiek aan die van Sem in de 1e helft, echter komt Rabin een schoenmaat te kort om de bal binnen te tikken. Zonde! In de 60e minuut kwamen de overgebleven wisselspelers erin: Kees, Dorus en Rabin verlieten het veld en werden vervangen door: Stijn, Merijn en Tijs. Laatst genoemde kwam enkele minuten later al heel dicht bij een mooi doelpunt. Tijs speelt een man uit en staat op de achterlijn de keeper die laag bij de 1e paal zit lijkt te dicht bij te komen, maar Tijs besluit hem over de keeper heen te lobben. Helaas kwam de bal op de paal en werd hij weggewerkt door een verdediger. Of hij over de lijn is geweest is voor mij nog steeds een vraagteken. Toen leek het erop dat we de wedstrijd rustig uit zouden kunnen gaan spelen. De tegenstander heeft ondertussen nog geen schot op goal kunnen lossen. Op onze linkerflank leek het regelmatig alsof we op het skateplein (SP) aan het voetballen waren, de combinaties tussen Stijn en Jacco liepen goed en het zag er mooi uit. Zundert bleef het proberen om voetballend kansen te creëren maar tot grote kansen kwamen we helaas niet. Enkele corners leverde helaas ook niks op. In de 88e minuut had Jacco een beetje last en hij verliet het veld uit voorzorg, we gingen de wedstrijd met 10 man voort zetten. Toen de wedstrijd gedaan leek kwam daar toch nog de kans voor Moer. Na een corner schiet hun keeper de bal naar voren en de voorhoedespeler krijgt hem mee, hij omspeelt Lars en schiet hem dan binnen. 1-1 in de 90e minuut. Heel zuur om de wedstrijd toch nog zo uit handen te geven. We waren 90 minuten lang de baas op het veld maar dat is helaas niet genoeg.

Met een zuur gevoel gingen we richting de kleedkamer, het is niet de 1e keer dat we de betere zijn maar de wedstrijd niet in het slot gooien. Als je vanaf de andere kant kijkt is het een prima oefenpot geweest tegen een team dat een klasse hoger speelt en waar iedereen de nodige minuten heeft gemaakt voor volgende week. Dan staat namelijk de topper tegen Dosko 2 op het programma. Willen wij nog kans maken op (directe) promotie dan is dit een wedstrijd die we absoluut niet mogen verliezen, kom ons dan ook supporteren om 12:00 op ons eigen sportpark de Wildert. Tot dan!