Moerse Boys MO15-1 - Zundert/Wernhout MO15-1 (4 - 0)

zaterdag 22 april 2023, 13:00

Moerse Boys MO15-1 – Zundert/Wernhout MO15-1 (2-0) 4-0

Vorige week speelde Zundert/Wernhout nog om de koppositie, na de terechte, maar wat ruim uitgevallen nederlaag tegen Moerse Boys vinden we onze meiden terug op de vijfde plaats. Het kan snel gaan. Het stond allemaal nog heel dicht op elkaar.

Voor de wedstrijd waren er wat mixed feelings bij de dames van Zundert/Wernhout MO15-1. Voorgaande seizoenen bleken de leeftijdsgenoten uit Klein Zundert veel te sterk, maar eerder deze competitie werd verrassend met 2-0 gewonnen. Hoe zouden de verhoudingen deze middag liggen.

De personele bezetting is al weken erg broos. Lemke zit nog steeds in de lappenmand en Lotte keepte gewoon bij haar eigen team.

Daarom moeten de MO15-1 en MO15-2 de programma’s goed op elkaar afstemmen. En hopen dat er meisjes die (nog) bij de jongens meespelen een tweede wedstrijd kunnen afwerken. Deze keer zorgden Jana en Elke ervoor dat er weer 13 speelsters op het wedstrijdformulier stonden. Dit was hard nodig, want Eva viel al vroeg in de wedstrijd geblesseerd uit. Verder had coach Eduard ondersteuning van Sofie en Jennifer van v.v. Wernhout, die in het kader van “de week van Wernhout” een dagje meehielpen met de begeleiding van de MO15-1.

Fieke wilde de eerste helft keepen. Lobke zou deze taak de tweede helft overnemen. Superfijn dat de meiden dit willen doen, maar ook jammer dat ze in het veld gemist worden op dat moment. Moerse Boys begon sterk en zette Zundert onder druk. Het spel was voornamelijk op de Zundertse helft. Toch leverde het buiten wat dreiging geen grote kansen op voor Moerse Boys. De verdediging van Zundert blijft ijzersterk. Salem en Lobke vechten als leeuwinnen op de backposities. Zij geven nooit op en je komt ze daarom altijd minimaal twee keer tegen. Het centrum is altijd de drijvende kracht van het team. Meike schakelt de spits uit en als er hulp nodig is, geeft Guusje altijd rugdekking. Guusje is daarnaast degene die met haar krachtige pass het middenveld of rechtstreeks de aanval aan het werk zet.

De strijd was dus in het begin vooral op het middenveld, Eva en later Elke, maar zeker ook Angela,  Jente en de ingevallen Kira  vochten veel duels uit, dan wonnen de tegenstander dan won Zundert/Wernhout en zo ging het op-en-neer. Uit een corner viel het eerste doelpunt van Moerse Boys. De corner werd in eerste instantie nog weggewerkt door de defensie, maar de rebound werd werkelijk schitterend in de verre hoek geschoten door Moerse Boys. Jammer dat er geen camera’s hangen, want deze goal kwam zeker in aanmerking voor doelpunt van het jaar.

Zoals zo vaak liet Zundert/ Wernhout het kopje niet hangen. De buitenspeelsters werden vaker en vaker gezocht en gevonden. Feike ging er een paar keer gevaarlijk vandoor en kon met voorzetten voor gevaar zorgen. Aan de overzijde was Jana nog dreigender. Helaas had de tegenstander dit door en was de rugdekking steeds goed verzorgd. Toch leek het succes te hebben. Jana was er weer eens van tussen gegaan en gaf een lage voorzet, waarbij zowel Tes in het midden als Feike bij de tweede paal zet een stap of teen tekort kwamen om de gelijkmaker op het niet aanwezige scorebord te schieten. Niet veel later schoot Jana zelf, de keepster liet dit schot los, waarbij Tes werd afgefloten in de rebound, terwijl er niet veel aan de hand leek. In deze fase hing de gelijkmaker in de lucht.

Toch viel die niet, sterker nog het doelpunt viel aan de andere kant. Een corner werd door de vrijstaande aanvalster onberispelijk binnengekopt. Iets wat je niet vaak ziet in het meidenvoetbal. Hierdoor stond Zundert/Wernhout ineens met 2-0 achter. Met deze stand werd ook de rust gehaald. De dames waren doorweekt. Wat als een mooie aprildag begon, was geworden tot een druilerige herfstdag. Bij Moerse Boys was toevallig deze dag de uitgifte van de clubparaplu’s aan de supporters gepland. Een goede vooruitziende blik.

De tweede helft verliep wat minder enerverend. De ploegen bleven aan elkaar gewaagd, waarbij de score in het voordeel van Moerse Boys bleef en de tijd in het nadeel van Zundert/Wernhout wegtikte. Het ging over en weer, waarbij Zundert wel wat dreiging had en een paar keer pech had met een schot of de laatste pass, maar waarbij de grootste kansen toch weer voor Moerse Boys waren. Toch kon het nog best voor Zundert/ Wernhout. Maar echt overtuigend ging het niet meer. De krachten vloeiden weg.

Langs de kan werd er lekker bij gekletst. Een mix van Moerse Boys, Wernhout en Zundert is een garantie tot (voetbal)reünies langs de kant. Beetje bijkletsen, beetje plagen, beetje herinneringen ophalen, maar ook een beetje vooruit of zelfs naar het heden kijken. Wat zou het voor kinderen (en ouders) toch ook leuk kunnen zijn als er meer leden in één vereniging zouden zitten, waardoor er beter op het eigen niveau gesport zou kunnen worden. En zo tikte de regen op de parapluutje en de tijd weg.

Zundert nam wat meer risico, waarna de linksbuiten van Moerse Boys met twee doelpunten de wedstrijd definitief besliste. Moerse Boys won terecht de wedstrijd, waarbij Zundert/Wernhout toch zeker een doelpuntje verdiend had. De score was groter dan het krachtsverschil. Moerse Boys passeerde en passant Zundert/ Wernhout op de ranglijst.

Nog vier wedstrijden te gaan. Twee uit, twee thuis. Twee tegen hoger geklasseerde teams, twee tegen lager geklasseerde teams. En opvallend vier tegen ploegen waar eerder van gewonnen werd. Maar dat zegt niets. Lekker voetballen en dan maar kijken wat het oplevert. Volgende week zijn de meiden vrij. Op zaterdag 6 mei halen ze in tegen SAB MO15-1. Eerder won Zundert/Wernhout met 0-2 van de nummer 7 op de ranglijst. Aftrap om 13.00 uur op sportpark de Wildert.