Oosterhout 1 - Zundert 1 (1 - 1 (Oosterhout w.n.s.))

zondag 4 juni 2023, 14:30

Zundert uitgeschakeld na strafschoppen.

Wat een mooie zondagmiddag leek het worden, eindigde in mineur. Na een rollercoaster van gebeurtenissen was het eindresultaat, einde seizoen en nog een jaar derde klasse voor v.v. Zundert.

De opdracht vooraf was duidelijk. Driemaal winnen. En dan volgend jaar strijden in de tweede klasse. Zover kwam het helaas niet. Zundert struikelde over eerste horde.

Met een volledige neutrale, maar nadrukkelijk aanwezige, arbitrage werd de wedstrijd gestart. Zundert begon gemotiveerd aan het duel op het stroeve kunstgras. Onder het genot van een zonnetje zagen de supporters dat de eerste wapenfeiten voor de uitploeg waren. Echt grote kansen ontstonden er overigens niet. Een goede acties van Mike, bracht Rabin in stelling. Omdat de bal wat onder hem bleef liggen, kon hij hem onvoldoende vaart meegeven om de keeper te verrassen.

Daarna kreeg Oosterhout wat meer het overwicht. De aanvallers waren rap en behendig. Toch bleef Zundert redelijk eenvoudig overeind. Een schot voorlangs, een uitstekende tackle van Thomas Kerstens en een poging die via diezelfde Thomas tegen de eigen paal werd gewerkt waren wel hachelijke momenten voor de volop aanwezige Zundert supporters.

Met wat onduidelijke beslissingen en gele kaarten voor Mike en Jan vestigde de scheidsrechter de aandacht weer op zichzelf in een verder sportief duel. Zo bleef de 0-0 op het bord als ruststand.

Met Steven voor Stan, kwam Zundert weer sterk uit de startblokken.  Net als voor rust schonk Mike, Rabin de eerste mogelijkheid. Zijn poging belandde in de handen van de doelman. Na 10 minuten kwamen Owen en Rob op het toneel voor Karim en Mike.

Hierna volgde een sterke fase van Zundert. Rob schonk Rabin een mogelijkheid na goed doorkoppen van Fabian. Het schot miste maar net het doel. Even later miste een kopbal van Fabian kracht om.de keeper te verrassen.

Olivier kreeg een zware charge te verwerken, wat de tegenstander slechts geel opleverde, waar rood ook op z'n plaats was.  Met nog een 10 minuten op de klok leek Rabin de wedstrijd te beslissen. Een verre trap van Thomas K. werd door de sluwe spits op juiste waarde ingeschat. Rabin scoorde met een echte spitsengoal de 0-1. Hij schatte de bal goed in, verraste de tegenstander en passeerde koel de keeper.

Siemen en Tjeu werden afgelost door Wessel en Joey. Daarna ging het toch mis. Hoe is niet helemaal duidelijk. Zundert kreeg om onduidelijke reden een vrije trap tegen. Deze werd de zestien ingepompt,  waarna vanwege een nog minder duidelijke oorzaak de bal op de stip gelegd werd. De penalty werd benut. 1-1. Verlengen.

In de eerste verlenging gebeurde niets noemenswaardig. In de tweede des te meer. Eerst een goede kans voor Rob na doorzetten van Rabin. Rob raakte de keeper, Wessel krulde de rebound net langs de verkeerde kant van de paal. En iets later kreeg Zundert dé kans. Rabin mocht van elf meter aanleggen nadat Joey een duw in de rug in zestien had gehad. De keeper dook naar de juiste hoek en voorkwam een nieuwe Zundertse voorsprong. Met nog een rode kaart voor Oosterhout werd het eindsignaal gehaald. Penalty’s moesten de beslissing brengen. De eerste 10 gingen er allemaal in. Het werd nu om-en-om. Zundert miste, Oosterhout deed dit niet. Hierdoor eindigt de jacht op promotie voortijdig.

Zundert kan met opgeheven hoofd het seizoen beëindigen. Met veel tegenslag is het ver gekomen. Volgend jaar een nieuwe poging.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Olivier van Hassel, Thomas Kerstens, Stan Hombergen (W: Steven Braspenning), Tjeu van der Heijden (W: Wessel Delcroix), Karim Vriends (W: Owen Maas), Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts (W: Joey Daemen), Rabin Hassan en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Lars Vermeulen, Steven Braspenning, Cas van Oijen, Wessel Delcroix, Rob Gommers, Owen Maas en Joey Daemen.