Patrijzen 1 Zundert 1 (1 - 5)

dinsdag 8 december 2015, 21:36

Zundert wint weer!

Na een mindere periode pakte Zundert zonder jl. weer eens de volle buit. Opnieuw werd, net als eerder dit seizoen, op Zeeuwse bodem met 1-5  gewonnen. Dit keer was Patrijzen uit ’s Heerenhoek het slachtoffer.

Zundert startte aanvallend en deelde direct na de aftrap enkele speldenprikken uit. De grootste kans was in de 3e minuut echter voor de thuisploeg toen de Zundert defensie mistastte en een aanvaller vrij voor Thomas van Nederkassel naast schoot. Patrijzen speelde met één diepe spits en hield veel man achter de bal. Zundert viel aan, moest in de kleine ruimte openingen zien te vinden en alert blijven op een Zeeuwse counter. Na een kwartier viel de openingstreffer. Olivier van Hassel goochelde zich knap vrij op de achterlijn, legde terug op Pieter Dictus die precies de ruimte tussen de opspringende keeper en de lat vond. 0-1. Zundert controleerde de wedstrijd en zocht naar meer doelpunten. Op het halve uur was Zundert dodelijk in de omschakeling. Frenk Zagers veroverde de bal en vond Fabian Nelemans die Gaynio Aarts wegstuurde. Gaynio maakte voor de keeper geen fout en schoot laag binnen 0-2. Daarna werd de wedstrijd in drie minuten beslist. Thomas voorkwam eerst met zijn voeten de aansluitingstreffer en vervolgens werd weer Gaynio weggestuurd die met een prachtige trap de bal hoog in de verre hoek binnenschoot.   0-3. In blessuretijd maakte Zundert ook nog de 0-4. Een afstandsschot van Fabian spatte onderkant lat, vóór of achter de lijn, het veld terug in. Denis Vujcic reageerde alert en hielp de scheidsrechter in zijn waarneming door voor de zekerheid de bal (nogmaals) over de doellijn te tikken. De tweede helft was van een beduidend minder niveau . Patrijzen bleef vechten voor een beter resultaat, maar Zundert bleef eenvoudig overeind. Zundert schiep zich enkele kansen, maar geloofde het verder wel.  De Zeeuwse spits profiteerde van het slappe Zundertspel en scoorde uit een counter de 1-4. Zundert leek wakker te schrikken en zette nog even aan. Denis maakte een knappe actie op links en zijn voorzet werd na een scrimmage voor het doel uiteindelijk door Tim Goethals binnengetikt. 1-5. Zundert wisselde daarna nog drie keer waarbij A-speler Thomas Kerstens zijn debuut mocht maken. Een verdiende overwinning voor roodzwart dat op de tweede plaats blijft staan.

Opstelling:   Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (86' Thomas Kerstens), Frenk Zagers, Niek Daamen, Pieter Dictus, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans (77' Rick Gommers), Tim Goethals (74' Ferdi Hereijgers), Denis Vujcic en Gaynio Aarts.

Wissels: Rick Gommers, Thomas Kerstens, Ferdi Hereijgers en Alex van Nederkassel