Rijen 1 Zundert 1 (1 - 0)

zondag 23 oktober 2016, 0:00

Zundert onderuit in Rijen.

Onder een heerlijk najaarszonnetje begonnen Rijen en Zundert aan de inhaalwedstrijd met als inzet aansluiting bij de top van de ranglijst. Vanaf het begin was duidelijk dat Rijen scherper was dan de roodzwarten en de thuisploeg domineerde dan ook de gehele eerste helft. Al in de zevende minuut moest Thomas handelend optreden om een Rijens doelpunt te voorkomen dooeen schot van dichtbij met de voet te keren. Zundert kon niet onder de druk van Rijen uitkomen en hanteerde steeds meer “de lange bal”, hetgeen het spel bepaald niet ten goede kwam. In de dertiende minuut kreeg Rijen loon naar werken toen de snelle linkerspits Zunderts balverlies effectief afstrafte en de bal door de benen van Thomas binnenschoot. Zundert kon hier in het eerste bedrijf weinig tegenover zetten, behoudens een schot van Tjeu dat naast ging en kwam nog goed weg toen een vrije trap vanaf de zestien buiten het bereik van Thomas op de paal spatte.

In het tweede bedrijf maakte een iets fanatieker Zundert het de tegenstander wat moeilijker en er kwamen ook wat kansen voor o.a Gaynio, Denis en Olivier. Zundert ging alles of niets spelen en wisselde Tjeu voor Frenk zodat Dennis Verheijen kon doorschuiven naar het middenveld en Ferdi kwam Rob vervangen om in de aanval plaats te nemen. Rijen verzuimde de wedstrijd op slot te gooien door enkele niet te missen kansen, die ontstonden door de aanvalsdrift van Zundert, toch om zeep te helpen. In de slotfase waren er nog wat spannende scrimmages voor het Rijen-doel maar de bal wilde er niet in, eindstand 1–0. Al met al een verdiende zege voor de thuisploeg omdat Zundert te slap aan de wedstrijd begon en daardoor de gehele tijd achter de feiten aanliep.

Hopelijk willen onze mannen volgende week revanche nemen wanneer ze bij koploper Rood Wit op bezoek gaan! Alle supporters zijn dan uiteraard nodig!!

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten ( 80e Ferdi Hereijgers), Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu v.d. Heijden (60e Frenk Zagers) , Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Denis Vujcic, Gaynio Aarts