RKDSV E3 - Zundert E4

woensdag 3 september 2014, 18:30

RKDSV E3 – Zundert E4  1-4

Na de twee toernooien, stond het echte werk nu op het programma. Een bekerwedstrijd tegen het onbekende RKDSV E3. Een tegenstander waar weinig of niets over bekend was. Ze hadden de eerste bekerwedstrijd met 6-0 verloren uit bij Chaam E3, zoveel was duidelijk. Dus Zundert zou een tegenstander treffen die ging knokken voor de laatste kans om in het bekertoernooi te overwinteren.

Diessen is niet om de hoek, maar omdat onze jongens geen fullprof zijn, die een dag voor de wedstrijd al vertrekken, moest de lange reis gemaakt worden na een lange dag van school en afspreken. Kortom vermoeid begon de E4 aan de reis. Een midweekse wedstrijd is altijd erg zwaar.

Vele supporters konden de trip niet maken omdat verplichtingen bij de baas voorgingen. Degene die wel mee konden, zouden niet teleurgesteld worden. Na door de drukke avondspits het sportpark in Diessen te hebben bereikt, kon het spektakel losbranden.

De grasmat lag er perfect bij, de ballen stonden op juiste spanning en de zon zakte langzaam achter de bomen. Kortom de ideale omstandigheden voor een mooie pot voetbal. Zundert E4 won de toss en mocht aftrappen.

Vanaf de start werd RKDSV bij de strot gegrepen. Een stortvloed van hele en halve kansen kwam op de voortreffelijke keeper van het witte-zwarte team af. Met kunst en vliegwerk hield de goalie uit Diessen zijn doel schoon. Af en toe kwam RKDSV er snel uit, maar de Zunderste verdediging speelde supergeconcentreerd. Nog geen muis kon er door. Dit beloofde een echter bekerthriller te worden.

En toen gebeurde het. De sterke keeper van RKDSV bezweek onder de druk en moest een doelpunt van de scherpe Zunderste spits toestaan. 0-1. Zundert rook, dat er nog meer in zat en dat de tegenstander rijp was voor de sloop. Nog voor rust drong men sterk aan. Dit betekende uit een vloeiende aanval nog ruim voor rust 0-2.

Hierna verstapte een sterke middenvelder van Zundert zich. De knie zwikte om. De schrik zat er goed in bij Zundert en de middenvelder moest worden gewisseld. Na een goede verzorging, probeerde de bikkel het nog even, om later toch weer na de kant te gaan. Lopen ging echt niet meer zonder pijn. Om het team niet in de steek te laten, ging hij de tweede helft op doel staan. Dit is de teamspirit en drive die het jonge team zo kenmerkt. Zundert haalde overigens vrij eenvoudig de rust met de 0-2 op het scorebord.

Na rust veranderde er eigenlijk niks, Zundert was sterker combineerde soms goed. Toch bleef RKDSV knap in de wedstrijd. Waarna men hulp uit onverwachte hoek kreeg. De hoofden van onze jongens dwaalden steeds vaker af van het veld en ook een aantal, vooral mannelijke, supporters hadden de blik niet meer scherp op het veld gericht. Welk geheim wapen had RKDSV ingezet?

In minuscule sportbroekjes, liepen de dames van de plaatselijke korfbal teams zich als ware cheerleaders warm, vlak langs de zijlijn van de wedstrijd. Hierdoor was de focus die de eerste helft gekenmerkt had, ineens weg. Gelukkig gingen de dames even later op een eigen veld aan het werk en herstelde Zundert de verhoudingen op het veld.

Na het missen van een levensgrote kans, scoorde de box-to-box speler van het team twee doelpunten, waarmee de wedstrijd gespeeld was. Dit betekende nog 10 minuten tijd voor de technische staf om een aantal spelers om andere posities aan het werk te zien. De wedstrijd werd hierdoor iets rommeliger, maar interessant was het wel om dit te zien. Met deze informatie hebben de coaches van de E4 meer inzicht in de mogelijkheden gekregen. Het is nu ook mogelijk om gedurende de wedstrijd van systeem te veranderen. Net als het Nederlands elftal in Brazilië bleek dat het handig is dat je meerdere systemen beheerst en zo het ook hoger ingeschaalde tegenstanders enorm lastig kunt maken.

Nu even een weekje geen wedstrijden vanwege het interland weekend (of was het bloemcorso) en dan start de competitie. Hier is de naam en faam van onze roodzwarte strijders vooruitgesneld. Het tweede team uit de competitie heeft zich, bij gebrek aan perspectief op voorhand afgemeld. De vierde plaats is nu al minimaal behaald. Hopelijk durven de andere tegenstanders de uitdaging wel aan. Of besluit de KNVB de indeling toch nog aan te passen. Ook zouden vriendschappelijke wedstrijden gebruikt kunnen worden om in het ritme te blijven in de vrije weekenden. Informatie hierover zult u als vaste volgers van uw favoriete team, ontvangen via dit medium. Voor iedereen een fijn corso en tot op het sportpark.