Rood Wit 1 - Zundert 1 (0 - 2)

zondag 25 februari 2024, 14:00

Eindelijk weer driepunter voor Zundert

In de voorbeschouwing is het verval van Zundert al besproken. Na een reeks slechte resultaten stond de druk er vol op. Het was tijd voor een overwinning. En die kwam er ook. Zundert liet lerend vermogen zien en trapte niet in de valkuilen die Rood Wit weglegde. De 0-2 was dan ook een juiste afspiegeling van de wedstrijd.

De start was desalniettemin ronduit slecht. Door fouten in de verdediging werd Rood Wit tweemaal erg gevaarlijk. En tussendoor verloor Zundert ook nog routinier Olivier met naar het lijkt een vervelende knieblessure.

Pas halverwege de eerste helft liet Zundert zich voor het eerst echt gevaarlijk zien. Eerst raakte Rabin een bal uit een corner van Siemen niet lekker, later werd een schot van Rabin gekraakt wederom op aangeven van Siemen. Ook een afstandsschot van Fabian en een volley van Tjeu zorgden voor veel dreiging. Toch kwam een hard strijdend Zundert niet verder dan een 0-0 ruststand.

Omdat Zundert sterker was, gooide Rood Wit de trukendoos open. Met veel theater, gebaartjes en tekst werd geprobeerd de scheidsrechter te beïnvloeden en de tegenstander uit de wedstrijd te halen. De eerste was hier gevoeliger voor dan de mannen in het roodzwart. Zundert trapte niet in de provocaties en bleef voetballend naar de oplossing zoeken. Achterin stond het over het algemeen goed en aanvallend zorgden het kwartet Rabin, Maarten, Siemen en Fabian voor wisselende impulsen om tot een doelpunt te komen.

Met Rob voor Maarten zocht Zundert in het laatste deel nog nadrukkelijker naar een overwinning. Toch moest Thomas eerst nog tweemaal in actie komen om z’n doel schoon te houden. Hij deed dit weer subliem. Daarna ging Zundert nog wat extra gas geven. Een corner van Fabian werd door Bas uitstekend via de grond op doel gekopt, de reactie van de doelman was van vergelijkbare klasse, waardoor het nog steeds gelijk stond.

Toch viel de bevrijdende treffer. De prima spelende Frenk kopte een vrije trap van Siemen hard binnen. Zundert had de verdiende voorsprong. Het was mooi om te zien dat getracht werd deze uit te bouwen in plaats van dat er voor ingraven voor het eigen doel werd gekozen.  Rob was de eerste die dicht bij de verdubbeling van de score was. Zijn inzet uit een vrije trap van Tjeu werd gekeerd. Later toen Zundert op weg leek naar de 0-2 werd er niet voor het eerst dit duel scherp gevlagd. Dus ook deze mogelijkheid werd Zundert door de neus geboord. Toch viel de terechte 0-2. Uit weer een vrije trap gegeven na één van de vele overtredingen die Rood Wit nodig had om het Zundertse spel te ontregelen, scoorde Rabin. Hij kopte de vrije trap van Tjeu tussen de benen van de doelman binnen 0-2.

Hierdoor mocht Zundert drie punten toevoegen aan het totaal en kreeg het weer een beetje lucht. Maar naast dat het er voetballend beter uitzag, viel ook de stoïcijnse houding richting de poging om het spel te ontregelen op. Met de spirit moet ook volgende week Hontenisse bestreden gaan worden.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stijn Geuke, Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen, Owen Maas, Olivier van Hassel (W: Tjeu van der Heijden), Maarten Arnouts (W: Rob Gommers), Rabin Hassan, Fabian Nelemans en Siemen Boomaerts.

Wissels: Job Verkooijen, Stan Hombergen, Tjeu van der Heijden, Rob Gommers en Wessel Delcroix.