Rood Wit 2 - Zundert 2 (0 - 1)

zondag 19 november 2023, 11:00

Een dag later, maar daarom niet minder lezenswaardig. Een leuk kijkje achter de schermen in de opbouw naar een wedstrijd in de rubriek “Het wel en wee van  Zundert twee”

Verslag: Rood Wit 2 – VV Zundert 2, 19 November 2023

Op de laatste zondag van het zeer populaire en alom bekende Mosselweekend bij ‘Jaape’ staat voor VV Zundert 2 een traditioneel lastige uitwedstrijd op het programma tegen Rood Wit 2. Tot op dit moment draait Rood-Wit 2 een moeizaam seizoen waarin ze 1 na laatste staan, maar uit ervaring blijkt dat dit niet betekend dat het voor de mannen van VV Zundert 2 een kat in het bakkie is. Het is namelijk zo dat tegen de tegenstanders die op papier minder sterk zijn, VV Zundert 2 juist zijn lastigste wedstrijden speelt.

Tijdens de voorbespreking is kenbaar gemaakt aan de spelersgroep dat van onderschatting geen enkele sprake mag zijn en dat alleen met een volledige focus, concentratie en een dosis gezonde energie deze wedstrijd omgezet zou kunnen worden in een winstpartij. Om de spelers nog extra te motiveren was de trainer er heilig van overtuigd dat een 2e plaats in de 1e periode nog haalbaar zou zijn bij de juiste resultaten in andere wedstrijden. Helaas bleek achteraf dat de trainer zijn huiswerk niet goed had gedaan en daarom een hele tijd uit zijn nek heeft staan lullen. Maar de intenties waren vanuit een goed hart.

Afijn, het belangrijkste was uiteindelijk dat alle spelers op tijd waren voor een vroege wedstrijd en dat we met een fitte spelersgroep zijn afgereisd naar Sint-Willebrord.

De opstelling voor de wedstrijd was al volgend: In de goal startte de tot nu toe uitstekend keepende Lars Vermeulen, De achterhoede bestond uit Daan Bastiaenen, Wouter Leeuw, Ebbe v/d Wouw en voor ons nieuw gezicht dit seizoen Thomas Kerstens, het blok voor de verdediging werd verzorgt door Karim Vriends en Jelle Roelands, De creativiteit en het gevaar zou vandaag worden gesticht door Sem v. Elsacker, Jacco de Bil, Maarten Arnouts en Joey Daemen. Waarna we een 4-tal goede spelversterkers overhielden in de naam van Cas v. Ooijen, Tijs v/d Poel, Tieme Verschuuren en Dorus Gommers.

De trainer had nog enige twijfel of Ebbe op tijd was hersteld van een vreselijke ‘panna’ die hij die week had ontvangen van Lars Vermeulen maar gelukkig bleek tijdens de wedstrijd dat Ebbe beschikt over de juiste veerkracht en die middag samen met zijn compagnon Wouter en later Cas weinig tot geen kansen weg gaven.

De eerste helft verliep vrij vlak en het spel speelde zich vooral af op de helft van Rood-Wit 2. Enige opmerking dient gemaakt te worden dat terwijl de weersomstandigheden van de laatste weken te over lieten, Rood-Wit er voor heeft gezorgd dat er toch een geweldige grasmat lag waar het deze wedstrijd zeker niet aan heeft kunnen liggen. Zundert probeerde het spel te maken en d.m.v. hoog druk te zetten de tegenstander geen mogelijkheid te geven om op adem te komen. Dit lukte vrij aardig waardoor Rood-Wit geneigd was om direct een lange bal te hanteren die vrij eenvoudig door de defensie van VV Zundert onschadelijk gemaakt kon worden. Zundert zocht naar de opening in het lage blok dat Rood-Wit hanteerde maar was vaak niet gelukkig en secuur in de laatste fase. Een standaard situatie tegen het einde van de 1e helft met een bal op de paal en daarna op de lat zorgde voor de enige opwinding.

Het advies in de rust was daarom ook om deze lijn door te trekken maar om ervoor te zorgen dat de juiste afstelling in de laatste fase beter werd verzorgd.

In de 2e helft vooral hetzelfde spelbeeld als de 1e en je kon de zien dat de spelers van VV Zundert met alle macht probeerde de ban te breken maar zoals in de 1e helft al vaak zichtbaar was, hadden zij moeite met de ‘laatste pass’. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het enige doelpunt van deze wedstrijd gemaakt werd uit een standaard situatie. Een vrije trap op 22 meter, schuin van de goal, die normaliter uitstekend ligt voor een linksbenige speler, zou vandaag genomen worden door Jelle die in de voorbereiding al heeft laten zien wel raad te weten met dit soort buitenkansjes. Jelle draaide de bal langst de muur en over een verbouwereerde keeper heen die d.m.v. de snelheid van de bal alleen het geluid maar heeft gehoord. Een explosie van lawaai schalmde over Sportpark de Gagelrijzen want de opluchting was groot. Dit hadden we nodig en dit mocht absoluut niet meer worden weggegeven!

Direct na het doelpunt kwamen Cas en Dorus erbij om nieuwe energie in het elftal te brengen om zo de pressie op de tegenstander te behouden. Dit deden de spelers uitstekend en Lars werd op deze manier op een rustige middag getrakteerd. 15min voor tijd kwamen Tieme en Tijs er nog bij om de wedstrijd als team over de streep te trekken. Ware het niet dat Tijs nog een uitstekende voorzet op Dorus in huis had die een beter lot had verdiend. Met Tieme en Cas die in de duels ervoor zorgde dat Rood-Wit geen offensief konden creëren werd er een driepunter bijgeschreven voor VV Zundert 2.

Wij sluiten de 1e periode af met een 3e plaats in de rangschikking met nog voldoende rek om te groeien. Daarin zullen stabiliteit en de juiste focus belangrijk zijn. Het doel is bekend en we doen het niet voor minder. Op naar volgende week zondag waar een geduchte tegenstander Roosendaal 3 naar Sportpark de Wildert zal verplaatsen. Daarin start ook de 2e periode waarin weer nieuwe kansen liggen, de vraag is alleen wie wil deze kansen het liefst verzilveren.

Maar nu eerst een koud pilsje en een heerlijk mosseltje om de overwinning te vieren.