Rood Wit JO13-1 - Zundert JO13-1 (4 - 3)

zaterdag 9 september 2017, 11:00

Rood Wit JO13-1 – Zundert JO13-1 (0-2) 4-3

Na een succesvol toernooi en een eclatante overwinning in de bekerwedstrijd tegen TVC Breda, stond er een serieuze tegenstander op het menu. Rood Wit uit Sint Willebrord was de volgende tegenstander van het swingende Zundert JO13-1. Een tegenstander met veel bravoure, die men ook in de competitie tegen zal komen.

Door het bloemencorso was er maar 1 training afgewerkt afgelopen week. Zundert benadert deze bekercompetitie dan ook als een verlengde voorbereiding. Maar wel met de intentie om te winnen, want dat betekent meer wedstrijden en dus meer sportplezier.

Aangekomen in het arbeidersdorp waar de vrijstaande villa’s schouder aan schouder staan, bleek men op het hoofdveld te mogen spelen, vlak voor de tribune. De kleedlokalen bevonden zich onder de tribune, zodat men gelijk het veld op stapte. Erg handig en leuk. Met Tymo en Rick er gelukkig weer bij en Floris afwezig, zou deze wedstrijd gespeeld worden. Rood Wit had de eerste bekerwedstrijd, van eersteklasser en favoriet Internos JO13-1 met 4-1 verloren en vocht dus voor de laatste kans. Op de tribune was naast het typische “t Heikes” ook duidelijk de Zunderste tongval te horen. De tribune was weer goed roodzwart gevuld.

De Zunderste selectie was gewaarschuwd voor het powervoetbal dat Rood Wit meestal speelt. Toch nam Zundert brutaal het heft in handen. Men combineerde vlot en bleef zo knap uit de fysieke duels. Ondanks een schot op de buitenkant van de paal, was Zundert de bovenliggende partij. Mike en Issam waren regelmatig te snel voor hun tegenstanders en stichtten zo veel gevaar in het zestien meter gebied van Rood Wit. Op het middenveld speelde Fallou een hele sterke eerste helft en zette met goede passes de aanval steeds weer aan het werk. Toch moest er een foutje van de verdediging aan te pas komen voor de Zunderste voorsprong. Mikai verzilverde dit buitenkansje keurig. Hiermee voegde hij weer een treffer aan z’n bekertotaal toe.

Zundert hield de druk op de tegenstander uit Sint Willebrord. Met name Floor etaleerde haar enorm balgevoel en inzicht. Met slim vrijlopen en nog slimmere passjes was ze haar tegenstander steeds te snel af. Hierdoor kon Zundert lekker aan voetballen toe komen. Rood Wit kwam er slechts sporadisch uit. Men was dan wel heel gevaarlijk. Vooral de behendige linksbuiten bezorgde Sieb een drukke ochtend. Uiteindelijk knokte Sieb zich knap in de wedstrijd en won de meeste duels. Rick deed hetzelfde tegen de spits, zodat het gevaar tijdig geneutraliseerd werd. En anders was daar de tactisch sterke Tymo of pijlsnelle Tieme om de boel te repareren. Maar vooral man van de wedstrijd Job voorkwam met een aantal goede reddingen bijna zekere tegendoelpunten. Eenmaal kreeg hij hulp van de paal en eenmaal van Tieme op de doellijn.

Met deze opsomming lijkt het alsof Rood Wit veel sterker was, maar dat was voor rust niet het geval. Zundert creëerde best veel kansen, kansjes en mogelijkheden. Maar steeds was het net niet. Nadat Fallou een vrije trap hard overgeschoten had, was het Sami die mocht aanleggen voor een vrije trap na één van de vele overtredingen die op de roodzwarten werden gemaakt. Sami demonstreerde zijn fenomenale traptechniek en schoot de snel dalende bal achter de verbouwereerde doelman. 0-2. Dit was ook de ruststand. Wellicht iets geflatteerd, maar zeker niet onverdiend.

In de rust voorspelde de technische staf, als Notradamus in z’n beste tijd, een feller en opportunistischer Rood Wit. Nostrodamus voorspelde ook het eind van de wereld. Zó erg was het niet, maar ook het weer sloeg om. Na de zonnige eerste helft, begon het bij aanvang van de tweede te regen.

Teun kwam Mike aflossen en Job maakte plaats voor Roy. Hoewel de eerste aanval nog voor Zundert was, nam Rood Wit het initiatief over. Zundert werd teruggedrongen met lange ballen en veel dynamiek. Binnen twee minuten schoot Rood Wit zichzelf weer helemaal terug in de match. En binnen tien minuten stond het zelfs met 3-2 voor. Rood Wit blies als orkaan Irma op Sint Maarten, Zundert helemaal van de mat. In het oog van deze storm, was Zundert erg kwetsbaar.

Zundert leek in niets meer op het goed combinerende team van de eerste helft. Toch werkte Zundert hard. Het is verleidelijk om met het omslaan van het weer en het spel, het team tot mooi-weer spelers te bestempelen. Toch was het opvallend dat Zundert zich weer beter in de wedstrijd kwam, toen de hemel weer opentrok. Uit een mooie pass, rondde Mikai na een mooie passeerbeweging goed af. De stand was weer gelijk, 3-3.

De wedstrijd kon alle kanten op. Zoals wedstrijden tussen Rood Wit en Zundert eigenlijk op alle niveaus altijd spannend zijn en fel op-en-neer gaan. Na een mooie actie van Sami op links, leek hij de matchwinner te worden. Zijn schot ging net voorlangs. Uit de volgende tegenaanval besliste Rood Wit met een rake schuiver de wedstrijd met 4-3. De tijd was te kort en de krachten te veel verspeeld om nog een echt slotoffensief in te zetten. Zundert probeerde wel, maar het bleef bij een 4-3 overwinning voor de tegenstander uit “t Heike”. Omdat Internos JO13-1 maar met 5-1 van TVC Breda won, maken maar liefst drie teams nog kans op de eerste plaats in de bekerpoule. Rood Wit, Internos en Zundert. De laatste twee staan zaterdag om 11.15 uur op sportpark de WIldert tegenover elkaar. Internos, dat favoriet is, heeft aan een gelijkspel genoeg. Zundert moet winnen en is dan nog afhankelijk van de score bij Rood Wit – TVC Breda. Dus kom alleen weer kijken, want hoewel het nog een verlengde voorbereiding is, wil Zundert JO13-1 graag verder in de beker. Daarbij is uw steun en support zeer welkom.