SAB MO15-1 - Zundert MO15-1 (0 - 2)

zaterdag 28 januari 2023, 13:00

SAB MO15-1 – Zundert MO15-1 (0-0) 0-2

Voetbal is sowieso leuk, maar hoe beter het gaat, hoe leuker het wordt. En “hoe beter het gaat” kan zitten in beter spelen of beter presteren. Laat dit bij de MO15-1 nu hand-in-hand gaan. Het team gaat steeds beter spelen. En een gelijk spel voelt intussen als een nederlaag.

Gisteren de eerste wedstrijd in fase 3. Maar om het geheugen op te frissen even een korte terugblik. In fase 1 een keurige derde plaats, waarbij in de laatste wedstrijd bijna Roosendaal van de titel werd gehouden. In de niet afgemaakte 2e fase een derde plaats met zicht op de tweede plek. Maar eerlijk gezegd ook op plaats vier. En nu dan fase 3.

De thuiswedstrijden vinden vanaf nu plaats op sportpark de Wildert en het shirt is na de winterstop rood-zwart gestreept. Maar de eerste wedstrijd was dus in Breda tegen de Sint Anna Boys. Ook bekend als SAB. De meiden mogen in tegenstelling tot de meeste jeugdteams een hele competitie gaan afwerken. Uit en thuis dus. Nog 14 wedstrijden tot het einde van het seizoen.

Bij SAB is DJ Tiësto hoofdsponsor. Toch zat er ook gisteren meer muziek in het team van onze meiden van de MO15-1. Zundert/Wernhout begon aanvallend. De voorhoede met Fieke, Tes en Feike kregen ondersteunend door Angela best wat kansen en mogelijkheden, maar de afronding was onder het gebruikelijke niveau.

De achterhoede met Isa, Meike, Guusje en Lobke was solide als altijd. En kwam er eens iemand doorheen, dan stond daar Eline die gevaar voorkwam. Zij keepte een foutloze wedstrijd. Waardoor het wachten was op een voorsprong voor Zundert/Wernhout. En dat met de afwezige Kira en de geblesseerde Eva nog niet speelklaar op de bank. En wie zat daar naast? Ja, dat was Salem. Maar wat was dat aan haar voeten? Dat leken wel gewone sportschoenen. En dat bleek ook het geval. Salem was haar voetbalschoenen vergeten. Een koerier werd snel naar Wernhout gestuurd om de garage te doorzoeken op reserve exemplaren.

Jente en Lemke probeerden op het middenveld de druk op SAB te houden. Toch lukte het niet om voor rust te scoren. Op slag van rust arriveerden ook de schoenen voor Salem in Breda. Na rust kon zij ook aan de slag om een goede seizoenstart te maken.

En dat lukte. Door hard werken en bij vlagen goed voetballen. De vleugels werden steeds gezocht. Het gevaar kwam van Zundert/ Wernhout. Toch duurde het tot diep in de tweede helft voordat het veldoverwicht in een doelpunt kon worden omgezet. Tes stond aan het einde van een mooie aanval. De afronding was zo mogelijk nog mooier, waardoor er voor het eerst na de winterstop gejuicht kon worden.

SAB ging op zoek naar de gelijkmaker. Het ging risico’s nemen en 1-op-1 spelen. Zundert/ Wernhout was hier niet van onder de indruk. Hoewel het soms dreigend was, kwamen er maar 1 of 2 kansjes voor de Bredase meiden in het roze.

Een paar minuten voor tijd was het Feike die de wedstrijd definitief besliste. Zij werd diep gestuurd en werkte al vallend en rollend de bal binnen. Ook tot haar eigen verbazing. Liggend op de grond riep ze “zattie?” toen ze haar juichende teamgenoten op zich af zag komen.

Wedstrijd beslist, op naar de volgende. Aanstaande zaterdag staat dus de eerste thuiswedstrijd tegen Groen Wit MO15-2 op het programma. De meiden hebben nog wat goed te maken tegen deze ploeg uit Princehage. In fase 2 verloor het onnodig met 1-0 tegen deze tegenstander. Tijd voor revanche. We trappen af om 13.00 uur, dus kom de dames aanmoedigen voor een nieuwe zege.

Opstelling: Eline, Lobke, Guusje, Meike, Isa, Jinte, Angela, Lemke, Fieke, Tes en Feike.

Wissels: Salem