Sarto O23 - Zundert O23 (1 - 4)

dinsdag 17 december 2019, 20:30

Sarto 023 – Zundert 023 ,   1-4  dinsdag 17 december 2019 aanvang 20.30uur.

De wedstrijd tegen Sarto 023 zou eerst thuis gespeeld worden echter de velden waren bij ons onbespeelbaar dus hadden we onderling afgesproken dat we bij Sarto op het nieuwe kunstgrasveld zouden spelen.

Sarto bracht veel jonge spelers van zelfs J017 en J019  in het veld welke op een hoog niveau speelden in de competitie 3e en 4e divisie, spelers die dus over veel voetbalkwaliteiten beschikken.

Bij ons waren er 5 nieuwe spelers uitgenodigd in verband met o.a. blessures van spelers die tegen Reeshof meededen. Tijdens de wedstrijdbespreking werd de speelwijze, taken en afspraken kenbaar gemaakt.

Al snel werd duidelijk dat we het balbezit aan Sarto zouden gunnen en bleek dat hun veel technische spelers in het team  hadden dus werden we wat teruggedrongen. Afspraak was dan ook bij balbezit tegenpartij zo compact mogelijk te staan. De eerste mogelijkheid was voor Sarto een schot werd via een been van een verdediger over Joep tegen de lat geschoten.  Doordat Sarto bijna altijd de voetballende oplossing zocht werden we in de omschakeling ook dreigender zonder echt grote kansen te creëren echter uit een van snelle counters kwam de bal via de zijkant in de zestien voor de voeten van Bryan die zich goed wegdraaide en met rechts de bal in het zijnet deed ploffen 0-1.  In de loop van de eerste helft schoot Sarto vanaf de zijkant nog een keer op de paal en moesten we nog een keer redding brengen vlak voor het doel.  Zelf hadden we moeite om de bal in bezit te houden en waren op momenten slordig op hun helft, waren we iets scherper dan hadden we meer kunnen afdwingen.

Een diepe bal op hun spits werd met de hand meegenomen waardoor Sarto een niet te missen kans kreeg en bal dan ook feilloos binnenschoot 1-1. Dennis moest na een half uur met een blessure het veld verlaten, Harm was zijn prima vervanger zou later blijken.

Vanaf de zijkant kregen we nog 2 vrije trappen die door Nick genomen werden en uit de tweede maakte we de 1-2, Lars kopte de bal de verkeerde richting uit maar belande voor de voeten van Tim die zijn schot voorbij de keeper maar ook voorlangs zag gaan echter Rob stond op de juiste plaats om hem binnen te tikken, een niet te missen kans.  Ruststand 1-2.

In de tweede helft mochten er 5 andere spelers hun kunsten vertonen, Menno kwam voor Sam, Joey voor Nick, Stijn voor Bryan, Mike voor Tim en Wessel voor Cas. Spelers gaven ook aan dat ze licht geblesseerd waren dus namen we daar geen enkel risico mee.

De tweede helft gaf een nagenoeg hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft, Sarto veel balbezit zonder echt kansen te creëren en er ontbrak daarbij diepgang doordat wij compact stonden en weinig ruimte weg gaven. Het verschil met de eerst helft van onze kant was dat we beter in ons spel kwamen omdat er wat omzettingen plaatsvonden,  we kregen meer en langer balbezit doordat we beter de opbouw van achteruit verzorgde. Sarto liet meer ruimte vallen tussen de linies en achter de verdediging, zodoende kregen we wat mogelijkheden, vooral Mike was dreigend richting de goal. Lars en Rob vulden hun andere posities prima in en Harm stond als een centrale linker verdediger elke keer goed opgesteld en won vaak zijn duels.

Doordat Mike dreigend was kreeg hij dan ook 2 goede kansen en uit eentje daarvan ( waarbij de keeper niet geheel vrijuit ging ) prikte hij de bal uit een moeilijke hoek binnen 1-3.  Sarto bleef aandringen alleen het baltempo lag te laag waardoor wij snel konden omschakelen om weer compact te staan.  We bleken deze wedstrijd heel effectief te zijn, halverwege de tweede helft kregen we dan ook de eerste corner van de wedstrijd, de bal werd door Joey goed voorgebracht en Harm knikte de bal hard binnen de keeper kansloos achter latend. Harm vierde deze goal als zijnde de beslissende in de Champions league…..!

Sarto probeerde nog wel wat af te dwingen maar we gaven niet veel meer weg buiten wat scrimmages, Joep moest nog een keer redding brengen op een schot net onder de lat en dat was het laatste wapenfeit van Sarto. Eindstand 1-4.  Een prima overwinning, er werd wederom met veel inzet en beleving gespeeld.