SC Gastel 2 - Zundert 2 (1 - 2)

zondag 16 april 2023, 14:30

Na een kort dipje van 1 week, weer een verslag van een overwinning in de rubriek " Het wel en wee van Zundert 2"

Wedstrijdverslag Gastel 2 – Zundert 2

Na op ons plek te zijn gezet door de vorige tegenstanders was het tijd om de rug te rechten. Gastel-uit, waar zelden gewonnen wordt. Gelukkig konden de mannen uitslapen, want er werd pas om 14:30 gespeeld. De volgende matadoren mochten (na een schandalig optreden van MC de-biel in dekleedkamer) de derby der rood-zwarten bevliegen;

Jan;

Raam is kapot – GOAT – Dikke Goofy – Man van glas;

Jelloes – Tripalowski – Ludwig jr.;

Blowie – Delc – MC de-biel.

De bank werd bezet door; Tiefke (64’) – de Zeis – 3xschieten=goal (78’) – DJ Wutru Lion

Speler van de week: d’n Delc, favoriete speler; Kees – favoriete snack; frikandellukes – grootstedroom; assist van Kees krijgen.

Delc was wat nerveus voor de foto met zijn grote idool, maar in de wedstrijd gooide hij al dezespanning van zich af. Wat resulteerde in veel druk op de helft van Gastel door de energie die Zundert in de wedstrijd legde.

Hierdoor kregen we over en weer wat kansjes en een aantal corners. Jacco nam deze goed waardoorer wat gevaar uit kwam; zo werd een vrije kopbal van Kees uit de corner afgefloten omdat Wessel z’n handjes niet thuis kon houden. En een aantal corners kreeg Gastel niet lekker verwerkt.

Na een corner of 4 was het dan wel raak; een goed aangesneden corner op het (veel te grote) hoofdvan Jelle. Die hem verlengde vanuit de 1 e paal richting de verre hoek; 32 e minuut, 0-1.

Hierdoor kreeg Zundert nog meer vertrouwen en kwam de bal 2 minuten later bij Delc terecht. Hijhield de bal goed vast rond de middenlijn en opende de bal op de back van Jacco, maar deze miste de bal. Hierdoor kon Jacco 1-op-1 en legde hij de bal knap binnen. Of schoot de verdediger de bal in eigen goal? Jacco vond in ieder geval van niet, dus hij krijgt het voordeel van de twijfel; 0-2 Jacco. Dit werd dan ook de ruststand; een goed begin met veel energie. Ik denk dat je dan al wel weet wat er de 2 e helft gaat gebeuren…

Zundert begon goed aan de tweede helft met wat kansen op de 0-3 om de wedstrijd op slot te gooien. Maar helaas kregen we de bal er niet in omdat we scherpte miste of we werden afgevlagd door de grens.

Toen kregen de buitenspelers wat branie. Jacco vertelde iemand dat hij ‘deze nog terug kreeg van die trappen’. Joey vertelde dat hij wel wat verder achter zijn tegenstander zou beginnen met sprinten om de buitenspelval te omzeilen, want ‘ik sprint ze er toch wel uit’. Geen idee wat ze ermee bedoelden, maar het zal wel stoer geweest zijn.

Helaas begon er hierna toch wat angst in de ploeg te sluipen en kreeg Gastel het overwicht op de wedstrijd. Ze schoven een mannetje door om nog meer druk op de helft van Zundert te krijgen en Sem werd erin gewisseld om de moegestreden Wessel af te lossen met druk zetten op de inschuivende centrale verdedigers.

Zo kwam er steeds meer druk op de helft van Zundert, wat in de 89 e minuut resulteerde in een vrije trap van Gastel. Lars had z’n bouwvergadering gehad, maar zelfs deze cementcursus worp zijn vruchten niet af. De vrije trap ging er over de muur heen in de bovenhoek, 1-2, billenknijpen.

Gastel ging dan ook ballen pompen, maar gelukkig wist Jan Vermeul zich staande te houden met enkele goede reddingen en vuisten richting de bal, dit mag ook weleens gezegd worden. Iemand van de tegenstander wilde ook nog vuisten uitdelen naar iets anders, maar toen vertelde Jacks hem ‘dat hij niet weet tegen wie hij het heeft’. Gelukkig voor de man van Gastel weten wij het wel, dus bij deze om van alle verwarring af te zijn; Jacco de Bil, Skateplein 1a, 4881 SP te Zundert.

Enfin, een mooie 1-2 overwinning met veel gebluf en nog meer (voetbal)strijd, waardoor we met de 3 punten naar huis mochten.

Volgende week thuis tegen Gudok om 12:00, we hebben nog wat recht te zetten na het vorige gelijke spel uit op het kunstgras. Zondag 12:00, Sportpark de Wildert.