SC Gastel 2 - Zundert 2 (3 - 0)

zondag 8 oktober 2023, 14:30

De eerste nederlaag, maar het verslag is een prijs waard. Hierbij de wekelijkse bijdrage van de mannen van Zundert 2 in de rubriek: “Het wel en wee van Zundert twee”

Wedstrijdverslag Gastel 2 – Zundert 2

Na twee gewonnen wedstrijden stond het afgelopen weekend onze 3de competitiewedstrijd op het programma: een uitwedstrijd tegen Gastel 2. Vorige week hebben we jullie alle bijnamen mogen introduceren. Deze zullen hoogstwaarschijnlijk regelmatig aangepast worden (suggesties zijn altijd welkom) en zo ook deze week maar hierover verder in het verslag meer.

De opstelling:

Jan Vermeuuul; de Kwèèk – Raam kan open als het zo warm is – Naziduitser – GOAT; Barbapapa – Daba – Doortje – Titatieme (helaas niet meer op youtube te bewonderen); Nipke Bubbel – Mike Tyson

Wissels; Josse – Joekel van Zundert – Oin

Op het kunstgrasveld uit bij Gastel mochten we om half 3 aftrappen voor weer een nieuwe wedstrijd. Ik hoor sommige al denken, half 3? Inderdaad een later tijdstip dan normaal voor een 2e team al moest er nog een belletje aan te pas komen.

De trainer van Gastel was vorige week al gesignaleerd aan de kant toen we tegen Sprundel speelden. Gastel verscheen ook misschien we daardoor met een wat andere opstelling aan de start dan verwacht door de spelers met al meer wedstrijdervaring tegen Gastel. Gastel liet zich vanaf de aftrap zien als een behoorlijk sterk team met veel fysieke kracht en lange ballen met lopende mensen. We waren misschien zelf een beetje onder de indruk de eerste minuten, het was in ieder geval gelijk duidelijk dat Gastel een hele sterke tegenstander ging worden. Gastel had meer de bal en probeerden vanuit de organisatie kansen te creëren. Wij probeerden vanuit onze organisatie daarentegen rust te houden en geen grote kansen weg te geven. Gastel was vooral dreigend vanuit de zijkant met voorzetten of met het doorkoppen van de spitsen. Hele grote kansen kwamen er vooralsnog echter nog niet uit. Wanneer we zelf de bal hadden waren we toch ietswat te gehaast waardoor we er voetballend niet helemaal goed in kwamen. De wedstrijd werd aan het einde van de eerste helft steeds feller en er ontstonden meer irritaties. Gele kaarten aan beide kanten en wat tikjes hier en daar. Lars leek met een paar prima reddingen de rust te halen zonder tegendoelpunt, iets waar we tevreden mee hadden moeten zijn gezien het spelbeeld (zo eerlijk moeten we natuurlijk ook wel zijn). Het mocht echter niet zo zijn, een paar minuten voor het einde kreeg Gastel een ingooi diep op onze helft. De spits werd ingespeeld, mocht (te makkelijk) draaien en schoot hem kiezelhard in de korte hoek.

We gingen rusten met een 1-0 achterstand, niet onterecht maar toch met een lichte teleurstelling na de late goal. Alles ligt nog open met betrekking voor de tweede helft en met dat gevoel willen we ook graag de tweede helft ingaan. Er zal meer lef in moeten, meer druk en meer rust aan de bal. Om dit mogelijk te maken kwamen Owen en Merijn het veld in voor Harold en Tieme, Jelle maakte een uitstapje naar de rechtsachter positie waardoor Owen op het middenveld kwam.

Met een beter gevoel kwamen we de kleedkamer uit en dit was de eerste minuten deels ook wel te zien. Gastel kon de bal niet langer met dezelfde rust rondspelen als de eerste helft en zelf kwamen we ook wat meer aan voetbal toe. Het betere gevoel kreeg helaas een flinke tegenslag. De verdediger van Gastel mocht aanleggen voor een vrije trap uit een ietswat twijfelachtige overtreding. U zult het helaas al wel raden – hij schoot hem over de muur en de bal verdween achter Lars. Doorgaan waar we mee bezig waren, dat was het recept. Een corner, wat voorzetjes en uiteindelijk wel een goede kans voor Dorus; deze liep uiteindelijk vreemd genoeg uit op een vrije trap voor Gastel. Met Tijs kwam er nog aanvallende inpuls het veld in. Ongeveer een kwartier voor eind kregen we de deksel toch op ons neus – de 3-0 viel. Een speler van Gastel haalde de achterlijn en gaf hem over de grond breed/voor. Bas was uiteindelijk de ongelukkige, hij tikte hem in eigen goal; maar dit had weinig uitgemaakt aangezien de spits zich ook voor de goal bevond om binnen te werken. Dan lijkt de wedstrijd beslist maar toch hebben we nog een moment wat het benoemen waard is. In de opstelling stond wellicht een nieuwe bijnaam en hier komt de uitleg. Zundert in de aanval en plots wanneer iedereen kijkt naar de bal, schreeuwt de verdediger van Gastel het uit van de pijn. Bovendien stond de vlagger ook met zijn vlag omhoog. Het was niet geheel verrassend, het was niet de eerste keer om het zo maar te zeggen. De scheidsrechter liep naar de grens toe (iets wat hij niet deed toen Mark eerder in de wedstrijd vlagde; maar goed) en vervolgens trok hij de RODE kaart. Wat bleek; een één, twee Mike Tyson uitgedeeld door Sem. Zowel onze vechtersbaas als de scheidsrechter zelf waren zich onbewust over deze actie maar toch bleek het oordeel van de vlagger genoeg voor rood. De ‘zwaar’ geslagen speler liep lachend het veld af wat het allemaal nog frustrerender maakten. De wedstrijd werd uitgespeeld zonder dat er nog iets speciaals gebeurde.

Normaal sluiten we het verslag nu af met een uitnodiging voor volgende week. Dat gaan we nu ook doen maar wel met een extra toevoeging. Op de terugrit van Gastel moest de auto van Joey namelijk nog een korte pitstop houden, deze duurde iets langer dan de 2 seconden stops van Red Bull Racing maar toch het benoemen waard. Benieuwd naar het verhaal hierachter; kom allemaal kijken volgende week 12:00 thuis tegen Hontenisse

en vraag het de kwèèk, hij verteld er graag over.