Schijf 1 - Zundert 1 (1 - 0)

zaterdag 23 september 2023, 18:00

Schijf – Zundert 1-0. Herhaling van de geschiedenis in Schijf.

Zundert verslikt zich wederom in de strijdlust en teamspirit van Schijf. Ondanks alle eerdere wedstrijden en alle waarschuwingen vooraf trapt Zundert wederom in het strijdplan van Schijf.

Het zou na drie nederlagen en slechts één remise in de laatste vier duels in Schijf erg hautain zijn om te zeggen dat Zundert meer verdiende. Schijf heeft de sleutel gevonden om V.V. Zundert (en vele andere ploegen) te kraken. Ook in deze editie werd de ploeg met het meeste balbezit en de meest positieve spelopvatting niet beloond. Sterker nog Zundert had onvoldoende finesse, vernuft en creativiteit in huis om de opgetrokken muur te doorbreken.

Zundert nam zoals voorspelt het initiatief en drukte Schijf naar achter. Schijf vond het wel best en speelde compact en fanatiek. Zundert kwam ondanks alle balbezit nauwelijks in de buurt van de doelman. Alleen Karim was er met een poging van afstand dichtbij, maar omdat zijn poging naast ging moest de keeper nog niet in actie komen. De grootste kans uit open spel was voor Rabin, helaas kopte hij een voorzet van Karim naast, waardoor de statistiek “Shots on target”  van Zundert op nul bleef staan. Schijf zette hier overigens niets tegenover, de middenlijn werd nauwelijks overgestoken met de bal aan een lichaamsdeel.

De eerste keer dat dit wel gebeurde was het gelijk raak. De eerste gevaarlijke uitbraak leek verijdeld, maar toch ging het mis. De vrijstaande speler van Schijf aarzelde geen moment en drukte af, 1-0. Ondanks druk van Zundert, was dit zonder doelkansen ook de ruststand.

Een klein kwartiertje na de rust kwamen Maarten en Siemen als vervangers voor Thomas en Mike proberen wat creativiteit in de ploeg te brengen. Het werd tijd om de barsten in de muur van Schijf te vinden. Dit lukte ten dele. Siemen bracht wat swung in de ploeg. Met schoten vanaf randje zestien kwam Zundert dichterbij de goalie dan tot op heden was gelukt. Uit een corner van diezelfde Siemen, had Rabin voor de tweede maal een treffer op het voorhoofd. Deze poging ging via de grond naast.

Een poging van afstand van Fabian waarbij de doelman uitgleed had Zundert gelukkig langszij kunnen brengen. Helaas miste de poging nipt het doel. Zundert bleef op zoek op sportpark de Zoek. Daan kwam voor Stan en Tieme Verschuuren maakte zijn debuut op de plaats van Wessel.

De stormloop ging door. Terwijl een wisselspeler van Schijf tijdens het warmlopen tegen een lichtmast liep, hielden zijn teamgenoten in het veld beter zicht op de bal en de Zunderste ledenmaten. Beiden werden geraakt om gevaar te verijdelen.  De onverzettelijkheid van Schijf was als vanouds, op een stukje meer of minder Zunderts vlees werd niet gelet. De nul en daarmee de drie punten waren heilig. Dit lukte ook heel lang, want een kopbal van Frenk en een vrije trap van Fabian werden stijlvol gekeerd door de keeper.

Toch leek Zundert nog een kans op de gelijkmaker te krijgen. Fabian begon aan een solo, die kansloos leek, maar omdat hij maar spelers bleef passeren, werd het toch nog dreigend. Net toen hij voor wilde geven, werd hij hardhandig onderuit gemaaid in het keepersgebied. Penalty dachten de meesten. Echter de arbiter blies voor einde wedstrijd. De gebaren op de bank van Schijf verraden de onjuistheid van deze beslissing. Schijf kroop door het oog van de naald dat de bal niet op de stip ging naar deze onreglementaire ingreep. Zundert werd de kans ontnomen om van de stip op gelijke hoogte te komen. De kater was dus dubbel groot. Ten eerste de eigen onmacht om de strijdvaardige Schijvenaren te verslaan en ten tweede de arbitrale dwaling om alsnog een punt mee te nemen uit Schijf.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Daan Bastiaenen), Cas van Oijen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens (W: Maarten Arnouts), Karim Vriends, Olivier van Hassel, Wessel Delcroix (W: Tieme Verschuuren), Rabin Hassan, Fabian Nelemans en Mike Daemen (W: Siemen Boomaerts).

Wissels: Job Verkooijen, Daan Bastiaenen, Tieme Verschuuren, Maarten Arnouts, Siemen Boomaerts en Menno Schrauwen.