Slechte generale voor Zundert (3 - 6)

maandag 18 september 2017, 0:00

Slechte generale voor Zundert

In aanloop naar de competitie-ouverture won Zundert midweeks de vriendschappelijke wedstrijd bij Beek Vooruit met 3-6. Zaterdag verloor een zwak startend roodzwart het laatste bekerduel met dezelfde cijfers van zaterdag tweedeklasser Strijen.

Een, ten opzicht van de eerder gespeelde bekerwedstrijden, flink door elkaar gehusseld team startte zwak aan de laatste wedstrijd van de bekerpoule. Tegenstander Strijen was veel scherper en kwam al na vier minuten op 0-1, toen een rebound knap werd ingeschoten. Zundert stelde daar in de 18e minuut, na een crosspass van Roy Jacobs en een knappe aanname van Jesse Mouws een eerste doelkans tegenover. Zundert speelde echter ongeïnspireerd en leed opbouwend veel balverlies. Zo verscheen Strijen alleen voor Thomas van Nederkassel, die werd uitgekapt. Het schot uit de daaropvolgende voorzet sprong via onderkant lat terug in het veld. Vlak voor rust profiteerde Strijen tweemaal van roodzwart geklungel. Eerst werd een corner niet weggewerkt en caramboleerde de bal ongelukkig achter Thomas. Twee minuten later kreeg de Strijen-spits vrije doorgang en rondde bekwaam af. Op slag van rust kreeg Zundert haar grootste kans. Gaynio Aarts trof de keeper.

Vier minuten na rust leek de wedstrijd gespeeld. Weer balverlies op het middenveld leidde tot de 0-4. Toen op het uur ook de 0-5 werd gemaakt, geloofde Strijen het wel en verbruikten zij hun wissels. Vanaf dat moment mocht Zundert voetballen. Binnen twintig minuten scoorde Zundert drie keer en werd het nog even spannend. Een vrije trap van Olivier van Hassel werd door de vrijgelaten Frenk Zagers koppend binnen gelopen, 1-5. “Spits” Dennis Verheijen kopte de bal over de keeper, 2-5. Een strakke pass van Frenk vanaf eigen helft werd door Gaynio over de keeper gelobt, 3-5. Zundert wisselde nog haar gehele rechter flank, maar Strijen herstelde zich en bracht vlak voor tijd nog de 3-6 op het scorebord.

De zaterdag-bekerwedstrijden brachten Zundert nog geen overwinning. De competitie start a.s. zondag met een uitwedstrijd tegen het Goirlese VOAB waarna het opnieuw op een zaterdag aan de bak moet!!!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Tjeu van der Heijden (W:Thomas Kerstens), Pieter Dictus, Frenk Zagers, Thijs Damen, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Olivier van Hassel (W: Lars van Elsacker), Gaynio Aarts (W: Ricky Gommers), Dennis Verheijen en Jesse Mouws

Wissels: Ricky Gommers, Thomas Kerstens, Lars van Elsacker en Alex van Nederkassel