Sprundel 1 - Zundert 1 (2 - 3)

zondag 17 september 2023, 14:00

Zundert bekert verder.

Met de hakken over de sloot, maar je zou met een beetje fantasie ook kunnen stellen “Zundert slooft zich uit”, want een gelijkspel was achteraf voldoende geweest. Maar laten we bij de feiten blijven, Zundert speelde matig. Kort voor tijd stond Zundert met een 2-1 achterstand nog op de rand van uitschakeling. Sprundel haalde zichzelf uit de wedstrijd door een domme rode kaart. Zundert profiteerde optimaal ondanks een bedroevende wedstrijd.

Het begon nog zo mooi. Zundert 3 gewonnen en door voor de beker, Zundert 2 met goed spel met 0-3 te sterk voor Sprundel 2 en Zundert 1 na 7 minuten op rozen. Mike stuurde Rabin op avontuur, die de bal keurig breed legde op de vrijstaande Fabian, die de 0-1 op het scorebord schoot.

Toch liep het anders. Eerst strafte Sprundel in de rebound slap verdedigen van de Zundertse defensie af. En 10 minuten voor rust werd Zundert, net als vorige week, verrast in de omschakeling. Maar ook tussen de doelpunten kwam Zundert een paar maal goed weg. Voorin kon het nauwelijks een vuist maken.

Ongewijzigd werd de achtervolging na rust ingezet. Toch was het Thomas die handelend moest optreden om een grotere achterstand te voorkomen. Daarna nam Zundert, zonder goed te spelen, het spel in handen. Fabian kon zonder resultaat tweemaal het doel onder vuur nemen.

Met Tjeu en Olivier voor Thomas en Joey werd getracht iets te forceren. Een mooie actie van Rabin had een beter lot verdiend. Net toen de missie hopeloos leek, maakte een aanvaller van Sprundel een domme overtreding op Cas, die terecht met rood bestraft werd. Hierna draaide de wedstrijd alsnog. Waar Sprundel bleef hangen in de teleurstelling en irritatie, ging Zundert op zoek naar doelpunten.

Die werden gevonden. Eerst reageerde Wessel attent op een losgelaten bal na een prima actie en schot van Olivier.  Dat was 1 minuut voor het einde van de officiële speeltijd. Diep in blessuretijd werd het door een kopbal van invaller Olivier ook nog 2-3. En vervolgens door Rabin bijna 2-4.

Iets wat er lange tijd niet inzat werd toch bewerkstelligd. Zundert stond voor en won de wedstrijd met 2-3. Hierdoor werd het met 7 punten uit drie duels ook nog poulewinnaar. De tweede ronde werd dus bereikt, zonder nederlaag. Toch bleef Zundert met een wat nare smaak achter. Na de uitstekende 4-0 overwinning op Wernhout volgde twee mindere duels. In de competitie zal het veel beter moeten om tot succes te komen. Maar langs de andere kant verdiend de ploeg ook een compliment door niet op te geven en in de slotfase toch nog tot resultaat te komen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Karim Vriends), Cas van Oijen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens (W: Tjeu van der Heijden), Joey Schijfs (W: Olivier van Hassel), Wessel Delcroix, Owen Maas, Rabin Hassan, Fabian Nelemans en Mike Daemen.

Wissels: Jesse Graumans, Karim Vriends, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden en Lars Vermeulen.