Steen 1 - Zundert 1 (3 - 0)

zondag 3 december 2023, 14:00

Offday Zundert in Sint Jansteen

Na acht wedstrijden zonder nederlaag weet Zundert weer hoe een nederlaag smaakt. Soms lijken vaardigheden en talenten ondergeschikt aan het mentale deel bij het voetbalspel. Na twee goede wedstrijden met overwinningen tegen de top 2, verliest Zundert van middenmoter Steen. En dat was terecht.

Ondanks dat het eerste gevaar van Zunderste zijde kwam, mochten de roodzwarten in de eerste helft nergens aanspraak op maken. Steen was feller, leverde meer strijd en was simpelweg de bovenliggende partij. Zundert kwam collectief een stap te laat en liep hierdoor achter de feiten aan.

Balverlies op het middenveld werd ook nog eens genadeloos afgestraft, waardoor Zundert al na 10 minuten in de achtervolging moest. Maar om nu te zeggen dat Zundert hierdoor in de actiestand schoot? Nee, sterker nog binnen het kwartier lag ook de 2-0 achter Thomas. Een desastreuze middag leek aanstaande. Gelukkig schakelde Steen een tandje terug en haalde Zundert zonder overigens zelf kansen te creëren het rustsignaal.

Met Jesse en Maarten voor Stan en Menno werd de tweede helft energieker aangepakt. De blik was meer naar voor gericht. Zundert wilde net als tegen Virtus voor een resultaat gaan, ondanks een 2-0 ruststand.

De druk was er nu wel vanaf de aftrap. Het regende voorzetten, die veel gevaar, maar geen doelpunten opleverden. Fabian was met een kopbal uit een corner van Siemen en een rebound op een losgelaten bal na een schot van Olivier nog het dichtste bij de aansluitingstreffer. De ruimte naast het doel en de doelman waren helaas het eindstation van deze pogingen. Maar dit gaf moed!

Deze hoop werd na 20 minuten wreed de grond in geboord, toen Steen er gevaarlijk uitkwam en de wedstrijd in het slot gooide. Zundert spartelde nog wel wat tegen, maar overtuigen deed het niet meer. Joey kwam Rob nog aflossen. Maar het bleef bij 3-0.

Zundert kon hierdoor de goede serie geen vervolg geven en gaat nu met een domper de winterstop in. Gelukkig won uit de top zeven alleen nummer 6 Hontenisse en bleef de schade nog enigszins beperkt. Volgende week in Zundert vrij, waarna het op 17 december met een bekerwedstrijd in en tegen Kruisland het jaar 2023 afsluit.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Maarten Arnouts), Cas van Oijen, Bas Englebert, Menno Schrauwen (W: Jesse Graumans), Wessel Delcroix, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts, Fabian Nelemans en Rob Gommers (W: .

Wissels: Job Verkooijen, Ebbe van der Wouw, Joey Daemen, Jesse Graumans, Joey Schijfs en Maarten Arnouts.