STEEN 2 - Zundert 2 (1 - 3)

zondag 3 december 2023, 12:00

Met wat vertraging toch de bijdrage voor de rubriek “Het wel en wee van Zundert twee ontvangen”. Waarschijnlijk heeft het wat vertraging op gelopen omdat de mannen wat langer in de kantine in Sint Jansteen zijn blijven hangen. Maar dat mag ook na drie punten te hebben veroverd.

VV Steen 2 – VVZ 2

3 december een koude zondagochtend was het in heel Nederland maar toch ook zeker in Sint-Janssteen waar er voor ut twidde van Zundert weer een belangrijke wedstrijd op het programma stond. Ondanks een ongelofelijk bakstenen veld hield het de vedettes van ut twidde er niet van om hier toch de 3 punten mee naar huis te nemen.

Dit deden we in de volgende opstelling Jan vermeul Babstiaantje – Wutruke – Ebbelouw – Kersje Jeliano – Baljeed – Borus Giraffo – Plumoey – Jacksie.

Na een matige warming up floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd en in de 8e minuut was daar meteen het gevaar van Steen. Na een loop actie van de spits moest Wutru in de achtervolging en na vasthouden van beide spelers werd uiteindelijk een vrije trap gegeven voor Steen. Na een harde vrije trap ging de bal dwars door de muur heen en verdween onder in de hoek waar Jan Vermeul uiteindelijk niet meer bij kon. Zundert kwam steeds beter in de wedstrijd en de kansen kwamen vanzelf. Na een aantal goed uitgespeelde kansen was daar dan in de 12e minuut snel het antwoord van Zundert. Borus Gommers speelde wat mensen uit en wist uiteindelijk de doelman te verschalken 1-1. Daar bleef het uiteindelijk niet bij wat betreft de kansen in de eerste helft. In het 16 meter gebied werd Plumoey door 2 man vast gelopen en uiteindelijk plat gelegd in de 16, de scheids gaf hierbij geen penalty waarna de keeper van Steen gelijk met een poeier naar voren peerde (dit was tevens ook het enige wat hij deed). De bal viel over de verdediging heen en de spits kwam 1 op 1 te staan. Door goed keeperswerk van Jan Vermeul bleef ut twidde op de been en werd alleen maar sterker en sterker. Na een ongelofelijk vrije kans die Giraffo overschot (hoe hij het voor elkaar kreeg vraag het me niet). Kwam daar het gevaar van Plumoey, na het sterk vasthouden van de bal ging hij 1 op 1 op de keeper af maar verzaakte of af te leggen op Jacksie of om te schieten dit was de 100% kans op de 1-2 helaas mocht het niet baten. Uiteindelijk in de 44e minuut was het dan wel raak voor Plumoey, na het uitspelen van de keeper op de achterlijn dribbelde hij terug de 16 in en schoot raak voor de 1-2! Vlak hierna schoot de scheids uiteindelijk ook voor de rust. Het was een bewogen eerste helft en we wisten dat het beter moest om hier uiteindelijk de 3 punten mee te nemen naar huis. De tweede helft ging verder en het begon weer wat rommelig aan de kant van Zundert wat resulteerde in wat grote kansen voor Steen, maar waar we uiteindelijk geluk mee hadden dat de bal er niet in ging. Kees, Tieme en Harold vielen nog in om er voor te zorgen dat iedere bal weg gewerkt werd van de goal van Zundert. Verder was de tweede helft 1 richtingsverkeer. Alles richting de goal van Steen, waar wij het nalieten om de wedstrijd in het slot te gooien met heel veel kansen gebeurde het uiteindelijk toch in de 90e minuut. De keeper was meegekomen voor een corner die door ons werd weg gewerkt waarna Jacksie uiteindelijk voor open goal kon scoren en we de 3 punten uiteindelijk meenamen naar Zundert.

Het was een koude maar zware middag waar we uiteindelijk toch wel de 3 punten in de tas hadden en ons voor kunnen bereiden op de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen Hoeven 2.