SVC 1- Zundert 1 (2 - 2)

zondag 10 september 2023, 14:30

v.v. Zundert verstevigt de koppositie.

Deze kop stond al klaar voor de wedstrijd. En hij kan nog gebruikt worden ook, maar niet op een manier die van tevoren werd verwacht. Zundert haalt ternauwernood een punt in Standdaarbuiten.

V.V. Zundert supporters die ook NAC een warm hart toedragen hadden een soort déja-vu. Na een mooie en ruime overwinning met aanvaardbaar voetbal in een derby, zorgde de volgende wedstrijd voor een kater. Ook Zundert liep tegen een 0-2 achterstand aan. Twee omschakelmomenten maakten dat de roodzwarten in de achtervolging moesten. Via twee standaardsituaties werd alsnog een punt behaald en daarmee werd de koppositie verstevigd.

Op de warmste 10 september van het jaar werd de tweede bekerwedstrijd van het jaar afgetrapt. Zundert na een 4-0 overwinning op Wernhout, SVC na een 4-0 nederlaag tegen SVC. Toch is SVC een tegenstander om rekening mee te houden. Het is eigen een vierdeklasser vermomd als vijfdeklasser.

Zundert nam vanaf de aftrap het initiatief zonder tot uitgespeelde kansen te komen. In dit soort gevallen is het altijd rekening houden met de omschakeling. De zogenaamde “”restverdediging” moet op orde zijn, om niet in de problemen te komen. Dit gebeurde toch. De eerste keer dat SVC dreigend over de middenlijn kwam, was het raak. Hierdoor bracht Zundert, SVC in een zetel, want tegenhouden is makkelijker dan het spel maken. Reageren is makkelijker dan creëren.

Met Rob voor de zieke Jesse ging Zundert op jacht naar de gelijkmaker. Maar weer liep het in het mes. Ondanks dat er een vermeende overtreding aan vooraf ging, was het eigen schuld van Zundert en stond het 2-0.

Nog voor rust maakte Zundert een aansluitingstreffer. Nadat Fabian onreglementair werd gestopt in de zestien meter, ging de bal op de stip. Rabin schoot de bal onberispelijk binnen, 2-1. De gelijkmaker viel niet voor rust, ondanks een groot veldoverwicht en goede pogingen van afstand. De doelman van SVC was duidelijk een mooiweer keeper, want hij pareerde onder de brandende zon alle schoten vakkundig.

Na rust ging Zundert ongewijzigd verder. Na een kwartier, zonder veel gevaar kwamen Menno, Wessel en Siemen, Thomas, Karim en Rabin vervangen. Zundert probeerde het wel, maar er lukte weinig. Waar het spel in de eerste helft nog acceptabel was, kon dit niet van het tweede bedrijf gezegd worden. Toch kwam Zundert langszij. Deze keer via een kopbal van Olivier uit een vrije trap.

Hiermee behaalde Zundert het punt wat ze aan kop bracht. Omdat Wernhout van Sprundel won, is alles nog mogelijk. Zundert zal volgende week in Sprundel moeten winnen om een ronde verder te komen. Het heeft alles in eigen hand, want door het punt in Standdaarbuiten is bij winst de poule winst zeker en hoeft het niet naar andere teams te kijken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Jesse Graumans (W: Rob Gommers), Cas van Oijen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens (W: Menno Schrauwen), Joey Schijf, Karim Vriends (W: Wessel Delcroix), Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Rabin Hassan (W: Siemen Boomaerts), Fabian Nelemans en Mike Daemen.

Wissels: Menno Schrauwen, Rob Gommers, Siemen Boomaerts en Wessel Delcroix.