TSV Gudok 2 - Zundert 2 (2 - 2)

zondag 12 februari 2023, 11:00

Het is een spannende competitie bij Zundert 2. Het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 6 is nog maar 2 punten. Zundert staat vierde op één punt van de kop, maar het gaat niet vanzelf. Hierbij “het wel en wee van Zundert 2”

Wedstrijdverslag TSV Gudok 2 - Zundert 2 (2-2)

Na het gelijke spel van vorige week tegen Gastel gingen we op zoek naar 3 punten in Tilburg. Dit deden we met de volgende 11:

Alex van Nederkassel - Stan Hombergen, Mathijs Hense, Bas Englebert, Kees Bullens - Jelle Roelands, Ebbe van de Wouw, Joey Schijfs - Jacco de Bil, Rabbin Hassan, Joey Daemen.

Wissels: Tieme Verschuuren, Merijn Jaspers, Sem van Elsacker en Daan Bastiaenen.

Ondanks de vroege aanvangstijd was toch iedereen op tijd aanwezig. Toen we de wedstrijdbespreking hadden gehad vertrokken we richting Tilburg. Eenmaal aangekomen konden we gaan omkleden en beginnen met de warming-up. Tijdens de warming-up merkte we dat het even wennen was aan het veld. Een kunstgras veld waar niet veel grassprieten meer omhoog stonden.

Toen we goed opgewarmd waren konden we beginnen aan de wedstrijd. Er gebeurde weinig in het begin en het was even aftasten voor beide ploegen. Toch vond de grens van Gudok het nodig om een bal (die volgens ons zeker niet over de zijlijn was) af te vlaggen en ons zo een counter mogelijkheid te ontnemen. Zonder allebei weinig te hebben gecreëerd kregen we in de 15e minuut een corner mee. Joey D nam de corner en niemand raakte de bal aan tot deze voor de voeten van Bas viel. Die wist wel raad met de bal en schoot hem binnen. 1-0! Lekker begin. Helaas gingen we zelf niet beter spelen na onze goal. Gudok kreeg steeds meer balbezit echter creëerde ze hier maar weinig gevaarlijks mee. Tot ze er in de 27e minuut langskwamen via de linkerkant. De aanvaller wilt de bal voorgeven. En Jelle wilt de voorzet eruit halen. De bal komt ongelukkig op zijn hand en de scheidsrechter legt de bal op de stip. De spits schiet hem goed binnen en er komt een 1-1 stand op het scorebord. Hierna ging het spel vaak op en neer en hadden we moeite met de bal in de ploeg houden. Net voor de rust besluit de grens van Gudok nog eens zijn vlag de lucht in te steken. Tot grote frustratie van ons. Kees kreeg geel voor het commentaar op de grensrechter. Iets later floot de scheidsrechter voor de rust.

Zonder wissels aan onze kant begonnen we aan de 2e helft. Alleen de grens van Gudok was wel gewisseld na zijn matige optrede. Gelukkig begonnen we goed aan de 2e helft. Een kopduel werd gewonnen door Joey S en de bal beland bij Ebbe, die passt de bal naar Joey D die niet zelfzuchtig is en Jacco op de rand van de 16 ziet staan. Jacco werkt meteen af en hij zit er in 1-2! Nu de voorsprong vasthouden en het liefst nog uitbouwen. Dit lukte helaas niet. We werden steeds slordiger aan de bal en moesten dus meer gaan verdedigen. Na enkele goede verdedigende acties en goed keeperswerk van Alex kregen we in de 70e minuut toch een tegengoal. Na slordig balverlies viel de bal voor de voeten van de spits van Gudok en deze besloot vanaf een meter of 25 te schieten. Alex kon er helaas niet bij en het stond dus weer 2-2. Met nog 20 minuten te gaan gingen we nog voor het doelpunt. Eerst was Bas weer dichtbij met een corner. Maar helaas was daar een goede redding van de keeper. Toen besluit de keeper dat het nog nodig was om Rabbin een kaart aan te naaien. De scheids ging hier helaas in mee. Daarna leek er in de laatste minuten toch nog een goal te komen nadat Jacco zijn man goed passeert de bal voortrekt en hij bij Rabbin voor de voeten valt. Rabbin raakt de half hoge bal helaas verkeerd en zo gaat hij er net niet in. Dan besluit de scheids dat het genoeg is geweest en spelen we dus helaas weer 2-2.