Unitas 1 Zundert 1 (2 - 2)

donderdag 23 februari 2017, 22:33

Hard werkend Zundert sleept in de slotfase een punt uit het vuur

Onder lekkere voetbalomstandigheden begonnen Zundert en Unitas, de nummer 2 van de ranglijst op het kunstgras van het fraaie sportpark aan de wedstrijd. Vanaf de eerste minuut liet Zundert het initiatief aan de thuisploeg, maar zorgde wel dat de organisatie verdedigend redelijk overeind bleef. Dit resulteerde in een eerste helft waarin weinig wapenfeiten te vermelden waren. De eerste kans was nog voor Zundert toen Denis Vujcic de bal doorkopte naar Fabian Nelemans, die net niet kon afronden. Jammer was dat Tjeu van der Heijden geblesseerd raakte en vervangen moest worden door Thijs Damen. Zundert kwam op slag van rust goed weg toen een afstandschot uit het niets keihard op de lat boven Thomas van Nederkassel belandde , ruststand 0- 0 waarmee Zundert zeker tevreden moest zijn.

Direct na de thee kreeg Zundert een corner, waarvan de afvallende bal snoeihard door wederom uitblinker Wim Kas in de linkerbenedenhoek werd geknald: 0-1. Unitas zocht nog nadrukkelijker de aanval en ondanks het harde werken van de Rood-Zwarten kon de gelijkmaker bijna niet uitblijven. In de 53 e minuut kon de goed keepende Thomas in eerste instantie nog redding brengen toen een splijtende pass door het midden van de Zundert defensie de Unitasspits alleen voor de goal bracht. Helaas belandde de bal bij een andere Unitasspeler die beheerst binnenschoot, 1-1. Zundert werd steeds verder in het nauw gedreven, maar speelde goed in de organisatie en bleef hard werken voor een resultaat. De moegestreden Jesse Mouws was nauwelijks gewisseld voor Tim Goethals toen Unitas de 2-1 binnenschoot omdat de Zundert-defensie de bal niet weg kreeg voor de goal. Niemand van de Zundert aanhang geloofde nog in een resultaat, maar de spelers bleven er wel in geloven. Maikel Zagers kwam nog voor Thijs en Zundert ging alles of niets spelen. In de 90e minuut kwam dan toch nog de beloning toen Denis de bal in een onoverzichtelijke situatie van dichtbij over de doellijn kon werken, 2-2.

Met dezelfde inzet in de komende wedstrijden moet behoud in de tweede klasse geen probleem zijn!!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu van der Heijden (W: Thijs Damen / Maikel Zagers), Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Gaynio Aarts, Denis Vujcic, Jesse Mouws (W: Tim Goethals)

Wisselspelers: Tim Goethals, Maikel Zagers, Thijs Damen, Rick Gommers, Sander Bouw