Unitas-30 3 - Zundert 2 (0 - 4)

zondag 6 februari 2022, 11:30

Zondag 6 februari 2022:            Unitas ’30 3 – Zundert 2 (vriendschappelijk)

De selectie van Zundert 2 (13 veldspelers, 1 keeper): 1. Joep 2. Joey D. 4. Wouter 5. Sam 6. Karim 8. Lars 9. Rob G. 10. Rick 15. Sebastiaan 16. Joey S. 17. Jacco 18. Ebbe 19. Diarno 20. Harold.

Staan ze dan, de mannen van Unitas ‘30 3 en Zundert 2, klaar voor een vriendschappelijke wedstrijd. Het is zondagochtend 10:30, de zon schijnt niet en het regent harder dan Etienne rijden kan. Al vanaf het begin van de wedstrijd heeft Zundert het spel in handen en proberen ze diepgaande middenvelders weg te steken. De meeste dieptepassjes lijken goed, totdat de wind er mee vandoor gaat en de bal zo over de achterlijn rolt. Er is veel ruimte op het veld en aanvallen worden gecreëerd. Het enige wat ontbreekt, is de afronding. Na een paar eerdere hoekschoppen die door de wind naar de gemeente Zundert zijn gevlogen leek het Karim verstandig om een korte corner te nemen. Vanaf de linker hoekvlag werd Sebastiaan ingespeeld, die de bal daarna naar Jacco passte. De Bil werd niet of nauwelijks aangevallen, kon opendraaien, en schoot de bal met een bananencurve de verre hoek in. De keeper was kansloos en het stond na 10 minuten 0-1 voor Zundert. De wedstrijd vervolgt, het gaat steeds harder regenen, en onze eigen coachRob die vandaag mag vlaggen maakt een mooie, op dat moment nog, onschuldige duikeling als hij moet vlaggen voor buitenspel.

Het eerste halfuur gaat voorbij en Ricky mag eruit om lekker warm op de bank te gaan kijken naar de vrouwen van Rijsbergen. Ebbe vd Wouw komt voor hem in de plaats. Uiteindelijk blijft het 0-1 tot de rust en mogen de verzopen katers zichzelf op gaan warmen in de kleedkamer. Iedereen is 3kg zwaarder geworden door het opgevangen water en de thee lijkt kou te zijn. Na nog niet opgewarmd te zijn, gaan de heren weer het veld op om de wedstrijd met een mooie overwinning af te sluiten. Zundert heeft nu wind tegen, maar laat zich daardoor niet afleiden. Met een mooie assist van Rob Gommers maakt Jacco zijn 2e van de dag en aast hierna op een hattrick. Er ontstaan openingen in de verdediging van Unitas en de aanvallers van Zundert krijgen zin. Binnen 5 minuten maakt de spits van Zundert, Lars v. Elsacker, twee doelpunten en staat het 4-0 voor Zundert. Het blijft regenen en de spelers krijgen het steeds kouder. Een aantal spelers van Unitas vragen zich af wat ze hier nog doen en willen er een eind aan maken. De coach van Zundert wil nog even doorspelen, want hij heeft nog twee talenten op de bank die graag willen spelen. Lars v. Elsacker en Sam Smits verlaten het veld en maken plaats voor Harold Kerstens en Diarno Boden. Ondertussen probeert de Bil zijn hattrick te verzilveren maar lukt dit keer op keer net niet. De andere aanvaller van Zundert, Rob Gommers, zou ook wel graag een doelpuntje willen scoren. In een mooie aanval van Zundert komt Rob één op één met de keeper van Unitas. Hij lobt de bal keurig over de keeper heen en denkt dat hij al gescoord heeft. Wutru roept nog “Nee niet Rob!”, de keeper hoort dit, rent met ongekende snelheid naar het doel toe en kan de bal nog net tegenhouden, waardoor Rob toch net geen doelpunt op zijn naam heeft.

De scheids vindt het goed geweest, en zo ook de spelers van Unitas en Zundert. Het eindsignaal klinkt in de 78e minuut en de spelers maken zich op voor een warme douche. Gelukkig zijn er geen blessures gevallen op deze natte winderige dag. Althans, dat dachten we. Het blijkt nu toch dat coachRob zich erg bezeerd heeft. Hij heeft zijn enkelbanden opgerekt en een scheurtje in het bot… Dit soort dagen kent alleen maar verliezers en heel veel beterschap gewenst, coachRob. Jij hoeft nooit meer te vlaggen.

Tot volgende week!