Virtus 1 - Zundert 1 (2 - 2)

zondag 5 november 2023, 14:00

Zundert knokt zich terug na achterstand

Waar heb ik nu eigenlijk naar staan kijken? Dat is de vraag die me op dit moment bezighoudt. Het is een wedstrijd die vanuit veel invalshoeken te bekijken is. De rol van de beide grensrechters, de glijpartijen op het veld, de vele gele kaarten, het bij vlagen goede veldspel van Zundert of toch weer het fors aantal kansen dat Zundert weggaf. Ik kom er niet uit. Het was een bijzondere en open wedstrijd op een zwaar veld. Het veld werd steeds langer, waardoor een echte “ren-je-rot” pupillen wedstrijd ontstond.

Na een aftastende beginfase kwam het duel na ruim een kwartier tot leven. Eerst werd een doelpunt van Virtus afgekeurd vanwege buitenspel, hetgeen fel betwist werd. Buiten een schot van Olivier kon Zundert er geen kansen tegenover zetten.  Niet veel later lag de bal toch achter Thomas. Een foute inspeelpass werd genadeloos afgestraft door Virtus en twee-drie balcontacten later was het prijs.

Zundert ging op zoek naar het goede gevoel van vorige week en begon ook beter in de match te komen. Een schot van Fabian had een beter lot verdiend. Ook een schot van Siemen, die z’n directe tegenstander de hele middag de baas was,  zorgde voor veel gevaar. Scrimmages, goede voorzetten en een poging van Tjeu leken voor de gelijkmaker te gaan zorgen. Dit gebeurde helaas niet. Sterker nog aan de overzijde bewees Virtus niet voor niets de meest productieve ploeg uit de competitie te zijn. Een foutje werd weer koelbloedig omgezet in een treffer. 2-0 was de ruststand, terwijl Zundert niet eens slecht voor de dag kwam.

Na rust was het Zundert dat doorlopend op de goal van Virtus beukte, maar ook een aantal keer heel goed weg kwam bij levensgevaarlijke uitbraken van de ploeg uit Zevenbergen. Eerst werd een treffer van Zundert geannuleerd vanwege buitenspel. Even later voorkwam de doelman dat Tjeu met de kop de aansluitingstreffer maakte. Bij de opvolgende corner was Fabian het meest alert. Hij pikte de bal op en krulde die vervolgens vakkundig in de winkelhaak, 2-1.

Op dat moment leek Virtus rijp voor de sloop. Tjeu was er tweemaal dichtbij met een schot na knappe aanvallen over links. Frenk uit een corner, Mike in de rebound. De gelijkmaker moest wel vallen. Toch kroop Zundert een paar keer echt door het oog van de naald. Er werd ook volop gewisseld. Thomas (Stan), Mike (Rob) en later ook nog Joey en Karim (Siemen en Tjeu) kwamen in het veld. Het duurde toch nog lang voordat de verdiende gelijkmaker viel.

Een snelle vrije trap van Fabian werd uitstekend binnengeknikt door Frenk. Het stond weer gelijk. Zundert probeerde nog wel door te drukken voor de maximale score. Ondanks dat het dreigend was, zat dit er niet in en bleef het 2-2. En bleven er vooral veel vragen.

Had Zundert nu een punt gewonnen of twee punten verloren. Het speelde aanvallend misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen, maar kreeg ook nog nooit zoveel grote kansen tegen als deze middag. Kortom een verwarrende middag eindigde in een punt, de eerste uitdoelpunten en waardering van de supporters over de getoonde inzet.

Hopelijk kan deze getoonde inzet en aanvalslust volgende week omgezet worden in een overwinning als buurman Wernhout op bezoek komt.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Bas Englebert, Stan Hombergen (W: Thomas Kerstens), Olivier van Hassel Tjeu van der Heijden (W: Karim Vriends), Fabian Nelemans, Wessel Delcroix, Siemen Boomaerts (W: Joey Schijfs) en Rob Gommers (W: Mike Daemen).

Wissels: Job Verkooijen, Joey Schijfs, Thomas Kerstens , Mike Daemen en Karim Vriends.