VOAB 1 Zundert 1 (6 -1)

zondag 6 november 2016, 21:25

Collectief falen Zundert

Vol vertrouwen reisde Zundert af naar Goirle, waar VOAB de tegenstander in de negende speelronde was. De week ervoor had Zundert zich in St Willebrord tegen koploper Rood Wit van haar beste kant laten zien, maar verloor het ondanks het goede spel onverdiend. In Goirle was het deze middag echter allemaal anders. Zundert begon aan de wedstrijd met twee afwezigen die door blessures aan de kant moesten blijven, namelijk Pieter Dictus en Dennis Verheijen. Dat mag echter niet de reden zijn voor deze offday. Na ongeveer een kwartier spelen kwam Zundert nog wel op voorsprong na een vrije trap van Fabian Nelemans Hij zag de bal zonder dat iemand hem aanraakte onbedoeld in de goal verdwijnen. Een meevaller en een mooi begin, maar na 2 minuten was de voorsprong al teniet gedaan doordat er in de Zundert defensie niet attent gereageerd werd. 1-1. Dit herhaalde zich na 5 minuten weer. Hierdoor keek Zundert bij rust tegen een verdiende 2 - 1 achterstand aan.

De tweede helft moest het beter, maar de peptalk van Ger Mutsters in de rust werkte averechts. In plaats dat de mouwen omhoog gestroopt werden stond Zundert na 54 minuten met 5–1 achter. In deze fase van de wedstrijd lukte alles bij VOAB. Dat werd door de Goirlenaren nog eens bevestigd met een zesde goal die wonderbaarlijk mooi was. Een mooie dieptepass, een voortreffelijke voorzet en onberispelijk ingeschoten. Gelukkig bleef het daarbij!

Er zijn wel eens van die dagen dat alles lukt en ook wel eens van die dagen dat er niets lukt. Daarom deze wedstrijd maar snel vergeten en tegen JEKA laten zien dat het ook anders kan.

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Rob Luijten (Sebastiaan van Hassel), Frenk Zagers, Wim Kas, Tjeu v.d. Heijden, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel (W: Rick Gommers), Tim Goethals, Denis Vujcic (W: Ferdi Hereijgers), Gaynio Aarts

Wissels: Sander Bouw, Ferdi Hereijgers, Rick Gommers, Sebastiaan van Hassel