Voorbeschouwing Final League MO15-1

dinsdag 6 juni 2023, 17:00

Voorbeschouwing op the final  league

The final league is door de KNVB in het leven geroepen om na drie competities uiteindelijk tegen exact gelijkwaardige tegenstanders te komen. Een soort matchmakers in Zeist. Dit zouden de ideale tegenstanders moeten zijn voor de MO15-1.

We treffen de top drie uit de competitie van onze eigen MO15-2. Namelijk Gloria UC MO5-1, VOAB MO15-1 en UVV’40 MO15-2. Tijd voor een korte voorbeschouwing op dit evenement.

Laten we beginnen met de mogelijke tegenstanders in de tweede wedstrijd. Want we spelen namelijk een halve finale en een (troost)finale. Gloria UC MO15-1 komt uit Baarle Nassau. Het is echt gegroeid in het seizoen. Het begon in de eerste fase met een zevende plaats in de competitie van acht teams. Slecht één duel werd winnend afgesloten. In de tweede fase ging het een stuk beter. Met een derde plaats en vier overwinningen kwam het sterker voor de dag. Er werd nu 29 maal gescoord, terwijl in de eerste fase maar 11 keer kon worden gejuicht. In fase drie werd het uiteindelijk zelfs kampioen. Maar liefst 114 maal vond de ploeg uit Baarle Nassau het net. Terwijl het slechts 12 doelpunten moest incasseren. VOAB deed het met ook 37 punten uit 14 wedstrijden en  87 voor en 10 niet veel minder. Onderling speelde de teams éénmaal gelijk en won Gloria UC éénmaal. Gloria UC verloor alleen van uitgerekend onze MO15-2.  In de return werd overigens met 18-0 revanche genomen. Gloria UC is dus sterk gegroeid gedurende het seizoen.

VOAB MO15-1. We noemde ze net al even. De thuisploeg uit Goirle heet voluit Van Onder Af Begonnen. De dames uit Goirle begonnen in dezelfde klasse als Gloria UC. In de eerste fase eindigde VOAB nog twee plaatsen boven de rivalen uit Baarle Nassau. In de tweede fase kwam de klad erin. Slecht een overwinning betekende de achtste en laatste plaats. De elf doelpunten voor verbleekten bij de 27 treffers in de eerste fase. In de derde fase kwamen de meiden we vol op stoom. Zoals gememoreerd eindigden ze in punten gelijk met Gloria UC. Maar zelfs het doelsaldo van 87-10 was niet voldoende voor de eerste plaats.

En dan de tegenstander van Wernhout/Zundert MO15-1 in de eerste wedstrijd van de final league aan de Spoorbaan op sportpark Van Den Wildenberg. Dat is UVV’40 MO15-2. In de eerste fase wonnen ze even vaak als ze verloren. Gelijke spelen waren er niet. Dus met 9 punten uit 6 wedstrijden en een doelsaldo van 20-23 was UVV’40 een schoolvoorbeeld van een middenmoter. In de tweede fase kwamen de dames uit Ulvenhout in dezelfde competitie uit als onze meiden. Waar Wernhout/Zundert keurig op de derde stek finishte was er bij UVV’40 minder te juichen. Slecht één overwinning betekende de rode lantaarn. Het onderlinge duel eindigde in een eenvoudige 4-1 zege voor onze MO15-1. In de laatste fase eindigde het dan weer keurig derde achter de ongenaakbare tegenstanders uit de andere wedstrijd, VOAB en Gloria UC. Met 45 voor en 38 tegen was er veel te beleven bij wedstrijden van UVV’40.

Het verhaal van onze eigen dames in bekend. Gestart met een derde plaats, vervolgens in fase 2 weer een derde plaats en in de laatste fase een vierde stek. Maar wel met 8 overwinningen. Met 19, 12 en  29 zit het scoren van doelpunten in de lift. De verdediging was met 9 , 7 en 21 tegen doelpunten altijd al een sterk onderdeel van het hechte collectief van de MO15-1.

Kortom een groot vraagteken hoe sterk de tegenstanders nu echt zijn. Er zijn mogelijkheden, maar eenvoudig zal het niet worden. Als de meiden zich nog tweemaal op kunnen laden, kan er wel eens een uitroepteken achter een toch al geslaagd seizoen geplaatst worden. Dus kom kijken, HUP ZUNDERT!