Vooruitblik op zaterdag

vrijdag 9 december 2022, 12:30

Vooruitblik DSE MO17-2 – Zundert/Wernhout MO17-1

Omdat het stresslevel bij de dames erg hoog ligt / lag is in overleg met de technische staff deze voorbeschouwing pas gepubliceerd op het moment dat de meiden in de warming-up actief zijn. Niet nog meer prikkels voor onze toppers, die als underdogs nooit gedacht hadden ooit voor een kampioenschap te mogen strijden.

Omdat de vooruitblik dus uitgesteld is, kunnen we gelijk de meest actuele stand van zaken delen. De selectie lijkt m.u.v. Eva topfit. Tegenstander DSE heeft helaas gevraag om 9 tegen 9 te spelen, waardoor er weer veel reservebeurten aanstaande zijn. Jammer.

Dan de oorspronkelijke voor beschouwing. Aanstaande zaterdag staat DSE MO17-2 tegen Zundert/Wernhout MO17-1 op het programma. Voor onze dames de laatste wedstrijd van deze fase. DSE heeft nog twee wedstrijden te spelen. Twee kansen om van de laatste plaats te raken. Met een beetje gunstige resultaten in de andere wedstrijden kan het zomaar stijgen naar de vierde stek.

Voor Zundert/Wernhout MO17-1 duurde het vorige seizoen tot het final tournament in Goirle voor het voor het eerst als kampioen uit de bus kwam. Nu kan deze prestatie als voor de winterstop behaald worden. Een overwinning op DSE volstaat. Maar dat klinkt eenvoudiger dan het is.

In de vorige fase won DSE MO17-1 nog met 1-3 in Zundert. In deze fase gaat met wat moeizamer gezien de 4 nederlagen. Ook de doelcijfers 2-20 spreken niet in het voordeel van de club uit Etten Leur. Maar toch de 1-3 van september was niet eens onverdiend. Ook toen brak Zundert/Wernhout het missen van kansen op. Een gewaarschuwd team telt voor twee.

De Sportvriend Etten-Leur is waar DSE voluit voor staat. DSE is een toonaangevende club op het gebied van het damesvoetbal. AL in 1968 konden vrouwen hier terecht voor een potje voetbal. Vrijn uniek en vooruitstrevend in die tijd. Het huidige eerste team van de dames speelt hoofklasse. Het reist half Nederland door en staat tweede. Kortom een vereniging met dames op niveau. Ook in de jeugd blaast het een aardig woordje mee. De MO17-1 staat tweede in de eerste klasse.

Dan terug naar Zundert/Wernhout MO17-1. De meiden zijn echte strijders. Ze voetballen vrij aardig, maar komen zeer moeizaam tot scoren. Omdat er altijd hard gewerkt wordt en er goed samengewerkt worden de tekortkomingen gecamoufleerd. Nooit opgeven, altijd doorgaan, is een leuze die het goed doet in Breda en omgeving, maar onze dames maken het week-in-week-uit waar.

De verdediging inclusief doelvrouw zijn de sterke basis onder de huidige koppositie. Uitslagen van 3-1, 2-1, 2-2 en 1-0 laten zien hoe kort winst en verlies bij elkaar zit. Steeds met Zundert/Wernhout aan de kant van winst in de drie bovengenoemde uitslagen.

Zundert/Wernhout mag niet bezig zijn met het resultaat en zeker niet met eventuele activiteiten na de wedstrijd. Dit kunnen de meiden zich niet permitteren. Zij moeten zich focussen op de wedstrijd en de tegenstander. Gewoon de voorbereiding als alle andere wedstrijden, gewoon het strijdplan als alle andere wedstrijden, gewoon normaal doen, zoals altijd. Dus zoals eerder beschreven, minuut-voor-minuut, duel-voor-duel, bal-voor-bal en dan na 80 minuten de balans opmaken. En wat de uitslag ook zal zijn, voor mij zijn de dames al winnaars gezien de teamspirit en het samenspel. Toch zou een overwinning de ultieme kers op de taart zijn. Dinsdag hebben de dames gezien dat je echt moet blijven knokken tot de laatste seconde.

Kom met zoveel mogelijk supporters naar Etten-Leur om de meiden te ondersteunen. Gewoon zoals we altijd doen. En het speciale bewaren we eventueel voor na de match. Tot zaterdag, HUP ZUNDERT/WERNHOUT!