VVR 1 - Zundert 1 (2 - 1)

zondag 28 januari 2024, 14:30

Zundert verliest naargeestig duel van VVR

Het is een lastige opgave om als pure voetballiefhebber te schrijven over VVR – Zundert. In negentig minuten kwamen vooral de lelijke kanten van het spel naar boven. VVR won en verdubbelde het seizoentotaal. Zundert droop met een mix van teleurstelling, ontgoocheling en woede af.

Nog voordat het scorebord aangezet werd, was de eerste gele kaartwaardige overtreding een feit. Maar de scheidsrechter wenste hier nog niet in mee te gaan. Na 3 minuten kwam Zundert al op voorsprong. Rob passeerde z’n tegenstander en werd binnen de beruchte lijnen gevloerd. Wessel benutte de strafschop koelbloedig, waardoor Zundert al snel in een zetel leek te zitten. Zeker omdat het spel zich overwegend op de helft van VVR bevond.  Daarbij kreeg Zundert in het eerste half uur, zonder goed te spelen nog vier goede kansen op de 0-2. Een lob en schuiver voorlangs van Rob, een schot van Fabian en een schietkans voor Olivier op randje zestien vonden niet de gewenste eindbestemming.

Daarna knokte VVR zich knap in de wedstrijd zonder overigens gevaarlijk te worden. Het sleutelmoment zat vlak voor rust. Uit een lange wilde trap, kwam de bal bij een vrijstaande aanvaller van VVR uit. De vlag ging omhoog, wat ook logisch leek gezien de enorme vrijheid die de VVR speler ineens had. De aanvaller schoot de bal nog wel in, maar dit leek onbelangrijk. Totdat de scheidsrechter besloot het vlagsignaal te negeren en de treffer toe te kennen. Als brildrager vind ik het echt jaloersmakend hoe goed sommige dit van zo’n grote afstand kunnen beoordelen. Maar goed de beslissing stond, de ruststand was 1-1. Gezien de veldverhoudingen jammer, maar nog geen man over boord.

Zundert begon echter nog niet scherp aan de tweede helft, waarna de bal er na een knappe actie al snel weer in lag. 2-1. Zundert had nog 44 minuten om het tij te keren. Dit lukte dus om onverklaarbare redenen niet. Een deel van de verklaring zat misschien wel in het matige en te gehaaste spel van Zundert. Maar zelfs hiermee werden nog een aantal hele grote kansen gecreëerd. Maar de bal wilde er niet in. Een ander deel van de verklaring was de tomeloze inzet van VVR. Echt ieder schot en iedere poging werd hartstochtelijk geblokt. Daarnaast ging de trukendoos open met theater en tijdtrekken. Ook was er veel misbaar van langs de lijn. En waren er tal van opstootjes. Rob mocht van geluk spreken dat een charge slechts geel opleverde. VVR moest na een dubbele gele kaart wel met 10 man verder. Maarten, Joey, Thomas en Jesse kwamen gedurende de tweede helft nog in het veld. Maar ook zij konden het verschil niet maken.

Totdat in de laatste minuut Zundert na een sturm-und-drang fase als nog de gelijkmaker leek binnen te koppen. Helaas werd hier het vlagsignaal wel gehonoreerd, waardoor de teleurstellende middag in stijl eindigde voor Zundert. En hiermee verdampte op een frustrerende middag ook de minieme kans op de periodetitel. Hierna volgen twee thuiswedstrijden waarin Zundert zich hopelijk kan herpakken.

[Tekst]

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Jesse Graumans), Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen (W; Thomas Kerstens), Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Wessel Delcroix (W: Joey Daemen), Siemen Boomaerts (W: Maarten Arnouts), Fabian Nelemans en Rob Gommers.

Wissels: Job Verkooijen, Joey Daemen, Maarten Arnouts, Jesse Graumans en Thomas Kerstens.