vvZundert JO15-1 - Alliance JO15-2 (9 - 1)

zaterdag 25 november 2017, 13:00

Zaterdag 25 november 13.00 uur

Zundert  JO15-1 – Alliance JO15-1           9-1

Na de tegenvallende wedstrijd tegen Halsteren (volgens vakkie K) van vorige week. Stond vandaag een mooi tegenstander op programma om aan dit kritische vak te laten zien dat ze  niet altijd gelijk hebben. Vandaag was Alliance JO15-2 op bezoek, welke vorige week maar met 2-0 van het sterke RSV had verloren. Maar aangezien de verhoudingen op de standen lijst moeten de 3 punten op de Wildert kunnen blijven. Het was een dag met veel derby’s op de Wildert, waardoor onze helden weer naar het B-veld waren geprogrammeerd. Via onze live verslaggever was vakkie V al duidelijk gewaarschuwd dat ze vandaag moesten supporteren voor de witte shirt omdat Alliance ook in onze favoriete rood/zwarte kleuren speelt. Iedereen was weer fit, Diarno en Jesse begonnen op de bank.

Hoewel Zundert het meest balbezit had en er nog niet veel te melden viel, stond op een onverwachts moment toch weer iedereen te slapen en was het binnen 5 minuten 0-1 voor Alliance. Zundert herpakte direct en met een mooie solo van Dion ronde hij zijn actie prima af en was binnen 1 minuut de gelijkmaker daar. Vanaf dat moment is Zundert geen moment meer in de problemen geraakt. Het spel werd door de buitenspelers goed breed gehouden, waardoor veel ruimte ontstond. Hierdoor ontstonden al een aantal kansjes. Crijn maakte met een mooie tegendraadse kopbal uit een corner de 2-1. Zundert was weer duidelijk de bovenliggende partij.  Ook de 3-1 kwam van het hoofd van Crijn na een op maat vrij trap van Bas. Thijs geeft de bal breed op Harold, die in één keer de bal voor brengt en Dion bereikt, ook die neemt de bal in één keer met een boogbal op de goal 4-1. Even daarna Geeft Sem een pass op Dion en jaagt hem tegen de touwen 5-1.  Rust.

Er wordt goed gevoetbald en wat vooral opvalt is dat het spel goed breed gehouden wordt waardoor ruimtes ontstaan. Dus op naar het vervolg. Daan en Harold er uit voor Jesse en Diarno.

Het spel van de eerste helft werd voort gezet, kansen blijven komen. Na een gemiste kans komt de bal er uit en komt de bal op een meter of 17 voor het doel in de voeten van Crijn, die niet nadenkt en verwoestend uithaalt 6-1. Zundert blijft goed combineren, nu komt Diarno op rechts goed door en maakt zijn actie af met een stiftje 7-1. Alliance deed nog een keer van zich spreken door een panna te zetten, het slachtoffer was “Pietje Panna” de scheidsrechter. Hierna maakte Tijs de 8-1 en Dion nog de 9-1 en was het einde wedstrijd.

Vakkie K was tevreden, er werd goed gevoetbald de ruimtes werden goed gebruikt.  Met nog 2 wedstrijden te gaan doen we nog steeds mee om de prijzen. Volgende week spelen we om 14:45 uur uit bij Virtus in Zevenbergen. Hopelijk zijn alle vakkie’s weer gevuld, zodat onze helden de nodige support kunnen verwachten. Op papier moeten de 3 punten weer mee naar de Wildert genomen kunnen worden.