Wernhout 1 - Zundert 1 (1 - 1)

zondag 7 april 2024, 14:30

Wederom gelijkspel tussen Wernhout en Zundert.

Zundert wint weer niet in een winderig Wernhout. Het verhaal van Zundert dit seizoen klinkt als een grammofoonplaat die blijft hangen. Na winst op een team uit de top 5 volgt ontegenzeggelijk een teleurstellend resultaat tegen een van de laagvliegers uit de competitie.

De start was nog wel veel belovend. Met de wind in de rug schoot Zundert uit de startblokken. Binnen enkele seconden had het al een corner verdiend. En nog voordat het scorebord op 1 minuut stond, lag de bal al achter de doelman van Wernhout. Bas schoot een corner van Fabian uitstekend binnen. En daar bleef het niet bij. De dadendrang van de in het wit spelende roodzwarten was groot. Het leek erop of men wilde bewijzen ook tegen de lager geklasseerde teams tot een goed resultaat te kunnen komen.

Rabin was er met een spectaculaire halve omhaal op aangeven van Mike al dichtbij. Even later kwam Wernhout goed weg dat de bal na weer een voorzet van Mike niet door een eigen speler in het doel werd gewerkt. Wernhout kwam er nauwelijks aan te pas. Het  probeerde er met counters snel uit te komen, maar deze werden steeds in een vroeg stadium in de kiem gesmoord.

Halverwege werd de wedstrijd tijdelijk stilgelegd omdat een bezoekster medische bijstand nodig had omdat zij onwel werd geworden. Toen de situatie gelukkig onder controle leek, kon de wedstrijd worden hervat. Zundert ging verder waar het gebleven was. Een kopbal van Bas uit een corner van Fabian werd van de lijn gekopt en na een goed lopende aanval was de poging van Mike krachteloos. De grootste mogelijkheid was voor Maarten die na een verre uittrap de bal net niet over de uitstormende doelman kreeg. En omdat een scherp genomen vrije trap van Tjeu ook tot corner werd gewerkt, was 0-1 de ruststand.

Hierna had Wernhout de wind in de rug. En ging het meer de grenzen op zoeken. Het probeerde op alle mogelijke manieren de lont in het kruitvat te steken. Zundert ging er te veel in mee, waardoor er een echte ren-je-rot wedstrijd ontstond. Niet het type wedstrijd wat Zundert graag wil spelen. Toch was het met een schot van Mike na een kwartier op de paal dicht bij de 0-2.

Een treffer viel er aan de overzijde. Na 25 minuten ging de bal tot afgrijzen van iedereen die voor Zundert was op de stip. Na een sliding van Olivier op de bal, bleef het enkele seconden stil op het sportpark. De supporters verwachten een corner, totdat de scheidsrechter naar de stip wees. De beslissing werd zwaar bediscussieerd door Zundert, maar het vonnis bleef staan. Hoewel Thomas de goede hoek koos, vloog de penalty erin, 1-1.

Daarna ontstond een open wedstrijd die alle kanten op kon, met fouten, overtredingen en kansjes over-en-weer. Zundert probeerde met Thomas, Joey en Siemen voor Mike, Maarten en Stijn alsnog de drie punten binnen te slepen. Dit leek enkele minuten voor tijd te lukken. Handenbinder Rabin was z’n tegenstander te slim af en legde de bal terug op Siemen. Zijn poging ging hard tegen de keeper, waardoor de gelijke stand op het bord bleef. De eerste helft was voor Zundert, de tweede was Wernhout sterker, uiteindelijk bleef bij Zundert toch het gevoel over dat het twee punten had laten liggen.  Volgende week thuis tegen nummer 5 HVV’24. We zullen het er nog maar niet over hebben. Weer een belangrijke wedstrijd in de strijd om de nacompetitie.

PS. Voor volgend seizoen zijn we nog op zoek naar schrijvers vanhet wedstrijdverslag van v.v. Zundert 1. Interesse? Maak dit kenbaar bij Corné Verschuuren, corne@vvzundert.nl of 06-51231658. Het verslag mag een titel van 55 leestekens hebben en daarnaast bestaat uit maximaal 3000 leestekens, zodat het ook aangeboden kan worden aan De Bode.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Bas Englebert, Olivier van Hassel, Frenk Zagers, Stijn Geuke (W: Thomas Kerstens), Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Joey Schijf (W: Siemen Boomaerts), Maarten Arnouts (W: Joey Daemen), Rabin Hassan en Mike Daemen.

Wissels: Job Verkooijen, Joey Daemen, Siemen Boomaerts, Thomas Kerstens en Wessel Delcroix.