Zundert 1 _ Kruisland 1 (1 - 1)

vrijdag 13 april 2018, 0:00

Derde maal in blessuretijd de winst laten schieten.

Het is niet duidelijk met welke opdracht de technische staf, de mannen de wei instuurt, maar het lijkt dat ze niet buiten de 5 meterlijn op goal mogen schieten. In de 10de minuut deed Fabian dat wel. Zelfs tot 2 maal toe, maar de Kruisland goalie Ricardo pareerde beide schoten goed. Daarna is er in de resterende 80 minuten, van Zundert kant, slechts 6 maal op de goal geschoten.

Toch was Zundert de betere ploeg in de eerste helft, dit resulteerde in de 29ste minuut tot een goal van Lars van Elsacker, na een mooi opgezette aanval. Dit had bij de rust minimaal 3-0 moeten zijn als Zundert wat directer het doel op zou zoeken.

In het eerste kwartier na rust was Kruisland de boven liggende partij en ze hadden een paar kansen die Thomas met zijn katachtige bewegingen pareerde. Daarna werd het een gelijk opgaande wedstrijd waar Kruisland de lange bal naar voor hanteerde en Zundert de breedtepass en te veel lastige terugspeelballen op Thomas, wat met het hobbelige en drassige veld vragen om problemen is.

In de 75ste minuut kwam er wat leven in de brouwerij. Na een overtreding van Kruisland kwam uit de richting van de Kruisland dug-out wat beledigende taal richting de scheidsrechter. Gevolg: er werd 1 man uit de dug-out weggestuurd met rood waarna Achmed Didi, aanvoerder, verhaal ging halen bij de scheidsrechter en werd ook getrakteerd op een rode kaart.

Na het tumult bleef de wedstrijd hetzelfde beeld geven. Hierbij werd het opportunisme van het Kruislands tiental uiteindelijk beloond in de 94ste minuut door een goal van Romano Denneboom die een voorzet van dichtbij vrij in kon schieten.

Jammer voor Zundert van het gelijkspel, dit is echter al de derde maal dat Zundert in blessuretijd de winst ontnomen wordt, daarom is het zaak voor Zundert om zondag tot het laatste fluitsignaal attent blijven. Mannen succes en ga voor de 3 punten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Tjeu van der Heijden [W: Thomas Kerstens], Pieter Dictus, Lars van Elasacker, Dennis Verheijen, Roy Jacobs, Jesse Mouws [W: Tim Engelbert], Fabian Nelemans en Gaynio Aarts [W: Mike Daemen].

Wissels: Alex van Nederkassel, Thomas Kerstens, Karim Vriends, Tim Englebert, Mike Daemen, Mathijs  Hense.