Zundert 1 Groen Wit 1

dinsdag 17 maart 2015, 18:35

Ruime overwinning Zundert

In een matig duel besliste Zundert al voor rust de wedstrijd door vier maal te scoren. Ook na rust bleek Groen Wit niet bij machte Zundert te verontrusten.

Zundert trad compleet aan tegen het laag geklasseerde Groen Wit dat een aantal basisspelers miste. Zundert startte agressief en had al na 5 minuten succes toen na een goede aanval via Denis een wegglijdende Groen Witverdediger de bal met de hand beroerde.  De strafschop werd feilloos door Ferdi binnengeschoten. Er ontspon zich een op en neer gaand duel tussen twee technisch ingestelde ploegen, die veel balverlies leden, maar waarbij Zundert iets sterker was en, in tegenstelling tot de tegenstander,  ook kansen creëerde. Een voorzet van Denis werd niet op waarde geschat en de weggestuurde Jesse liet zich, na de keeper omspeeld te hebben alsnog aftroeven door een Groen Witverdediger. Op het halve uur zette Olivier op rechts goed door. De verdiende corner werd bij de tweede paal, ondanks een goede reflex van de keeper in twee keer binnen gewerkt door Pieter. Drie minuten later moest Thomas voor de eerste keer zijn kwaliteiten tonen. Vlak voor rust besliste Zundert het duel door binnen twee minuten twee keer t e scoren. Pieter ging een dubbele een-twee aan met de naar links uitgeweken Denis die vanaf de zestien de keeper kansloos liet. Direct daarna een lob van Ferdi op Denis, waarbij de verdediger mistastte en Denis vrij baan kreeg naar het doel. Denis strafte het buitenkansje koelbloedig af.

Na rust werd het van Groen Wit zijde wat grimmiger,  eiste de scheidsrechter enkele keren de hoofdrol op en zakte het spelpeil naar een bedenkelijk niveau. In het Zundertspel zat geen lijn meer en het was Groen Wit dat enkele keren van afstand Thomas testte. Pas een kwartier voor tijd was er weer wat opwinding.  Olivier schoot binnen de minuut rakelings naast en over het doel en alleen de scheidsrechter zag niet dat de doorbrekende  Jesse duidelijk werd vastgehouden.  Drie minuten voor tijd mochten de Zundertsupporters dan toch nog juichen. Fabian stuurde Jesse weg die door het strafschop gebied mocht soleren. De ingevallen Tim haalde vervolgens de trekker over.  In de slotminuut kreeg Groen Wit haar grootste kans.  De  scherpe voorzet ging echter aan ieder voorbij.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Niek Daamen, Pieter Dictus (88. Dorus Valk), Wim Kas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Denis Vujcic (76. Tim Goethals), Ferdi Hereijgers (68. Maikel Zagers) en Jesse Mouws.