Zundert 1 - Hoeven 1 (3 - 1)

zondag 2 april 2023, 14:30

Zundert doet goede zaken

Na een paar teleurstellende weekenden viel het kwartje deze keer de goede kant op voor v.v. Zundert. Het won zelf, terwijl de concurrenten steekjes lieten vallen. Concurrent Wernhout deed dit niet, waardoor ook zij goede zaken deden. Supergoed en leuk voor het voetbal in de gemeente Zundert.

Zundert won afgetekend met 3-1, maar zo eenvoudig ging het niet. Hoeven hanteerde de verwachte tactiek. Het leverde veel strijd en gooide regelmatig Zundertse ledematen in de vleesmolen. Als het zelf geraakt werd ging het met veel misbaar naar de grond. Hoeven kreeg ondanks de fysieke inzet, bijzonder genoeg, de meeste overtredingen mee. Daarnaast heeft deze formatie uit Hoeven niet persé een veld nodig om voetbal te spelen. De lucht is het speelterrein waarin de blauwwitten het verschil wilden maken.

Zundert begon slecht vanuit de aftrap, maar herstelde zich snel. Het probeerde via Olivier, Tjeu en Rabin de bal op de grond te krijgen en vanuit daar te gaan voetballen. Een pass door het hart van de defensie verschafte Tjeu de eerste kans. Zijn lob verdween via de doelman over de achterlijn. Vanuit de aanvallende intenties kreeg Zundert nog wat kleine kansjes en mogelijkheden, waarbij Zundert al combinerend op zoek was op Siemen in stelling te brengen. Helaas zonder resultaat.

Hoeven kreeg intussen met lange ballen ook wat kansen. Gelukkig hebben wij doelman Thomas voor onmogelijke ballen. Lang verhaal kort, die pakt hij.

Zundert kwam na een ruim half uur op voorsprong. Tjeu ontving de bal van Steven. De scherpe voorzet van Tjeu ploft door aanraking van de doelman van Hoeven, veel druk van Rabin en onduidelijke handelingen tegen het net, Zundert stond met 1-0 voor.

Voor rust komt Zundert nog een keer goed weg, maar heeft het ook pech dan een voorzet van Siemen net naast gekopt wordt door Rabin.

Na rust schakelt Hoeven een tandje bij. Er ontstaat een soort powerplay. Thomas moet binnen no-time driemaal in actie komen. Hoe, dat is alleen voor de aanwezigen duidelijk, maar Thomas houdt zijn doel schoon.

Sterker nog, Zundert verdubbelt de score. Tjeu opent op SIemen die met een bekeken schuiver de doelman probeert te verschalken. Dit mislukt, maar de rebound is voor Rabin, die met z’n eerste doelpunt in Zundert 1, de score op 2-0 brengt. Hoeven wankelt en Zundert drukt door, helaas zonder treffer.

Zundert mist de rust om de wedstrijd te beslissen, terwijl Hoeven, doet wat eigenlijk niet mogelijk is. Het gaat nog opportunistischer spelen. Met succes, wanneer Zundert bij het uitverdedigen de bal ongelukkig op de rug van een medespeler schiet, in Hoeven er als de kippen bij om het cadeautje te verzilveren. 2-1. Het is weer spannend.

Achtereenvolgens komen Karim, Cas en Rob, Tjeu, Menno en Olivier aflossen. Intussen is het knokken en overleven, wat de mannen van Zundert op karakter uitstekend doen. Hoewel de 2-2 in de lucht hing, was het Zundert dat via een strafschop op 3-1 kwam. Siemen benutte het buitenkansje, nadat Mike onreglementair was gestopt in de zestien.

Hiermee verstevigde Zundert de zesde plaats, maar nam het met 7 punten voorsprong op de veilige plakken en 4 wedstrijden te gaan vooral een grote stap om zonder play-off het seizoen te beëindigen. Na Pasen staat een uitduel tegen DSE op de rol. Bij een goede uitslag kan Zundert zich hier veilig spelen en onbezorgd het slot van het seizoen in gaan.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W: Cas van Oijen), Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Steven Braspenning, Olivier van Hassel (W: Rob Gommers), Tjeu van der Heijden (W: Karim Vriends), Joey Schijfs, Siemen Boomaerts, Rabin Hassan en Mike Daemen.

Wissels: Job Verkooijen, Stijn Geuke, Karim Vriends, Rob Gommers en Cas van Oijen.