Zundert 1 - HVV';24 1 (0 - 4)

zondag 14 april 2024, 14:30

Zundert verliest vertekenend ruim van HVV’24.

Zundert verliest met 0-4 van HVV’24. Maar de uitslag vertelt niet het verhaal van de hele wedstrijd. Zundert krijgt treffer op ongelukkig moment en verliest de grip op het duel. Hierdoor lijkt het seizoen voortijdig als een nachtkaars uit te doven.

Zundert fans die ook wedstrijden van NAC Breda bezoeken zien veel parallellen tussen beide teams. Steeds als je denkt nu sluiten we definitief aan, komt er een slecht resultaat uit de bus. Met een overwinning op de ploeg uit Hulst zou de nacompetitie weer binnen handbereik komen, helaas liep het anders.

Op een zonovergoten sportpark de Wildert was de stemming vooraf nog opperbest en  optimistisch. Zundert dames deed een mooie stap richting kampioenschap en ook Zundert 5 en Zundert 2 deden goede zaken in de strijd voor de titel of nacompetitie. Ook Zundert 1 ging goed van start. Zundert had het beste van het spel en kwam met schoten van Fabian en Tjeu dicht bij de openingstreffer. Goed keeperswerk stond een kopgoal van Rabin in de weg. Vervolgens wist de doelman een schot van Fabian na een teruggelegde kopbal uit een corner te pareren. Het was op dat moment wachten op een verdiende voorsprong voor Zundert. Daarna was er weer een kopbal van Rabin, een schotje van Bas en een scrimmage die ook geen doel trof. Tot overmaat van ramp viel de treffer vlak voor rust aan de overzijde. Een speler van HVV’24 wist ondanks de aanwezigheid van drie Zundertse verdedigers aan de bal te blijven en de bal subtiel binnen te punteren. 0-1. Een echte domper, die Zundert niet meer te boven kwam.

Zundert begon na rust nog aardig maar had geluk dat een tegentreffer werd afgekeurd. Na een kwartier ging Zundert met wissels op zoek naar een ommekeer. Joey en Siemen kwamen voor Maarten en Tjeu. Dit sorteerde niet het gewenste effect. HVV’24 kwam uit een knappe counter op 0-2. Vervolgens ging het snel en was de wedstrijd binnen 5 minuten beslist. Een afstandsschot was goed voor de 0-3, waarna vanaf de aftrap de 0-4 werd gemaakt. Hiermee werd Zundert beroofd van alle illusies om nog een resultaat te halen. Zundert probeerde nog wel wat, maar het mocht niet baten. Owen kwam nog in het team voor Joey, maar het bleef bij de stand van 0-4.

Zundert speelde beter dan de uitslag doet vermoeden. Voor het eerst werd er niet gewonnen tegen een team uit de top 4. Zundert heeft nog 4 duels om het seizoen een vervolg te geven, te beginnen in de uitwedstrijd tegen koploper en gedoodverfde titelkandidaat Gastel.

PS. Voor volgend seizoen zijn we nog op zoek naar schrijvers van het wedstrijdverslag van v.v. Zundert 1. Interesse? Maak dit kenbaar bij Corné Verschuuren, corne@vvzundert.nl of 06-51231658. Het verslag mag een titel van 55 leestekens hebben en daarnaast bestaat uit maximaal 3000 leestekens, zodat het ook aangeboden kan worden aan De Bode. Ook voor het bijhouden van de Whatsappgroep 3A en live-uitslagen zoeken we nog vrijwilligers.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Bas Englebert, Frenk Zagers, Stan Hombergen, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden (W: Joey Schijfs (W: Owen Maas), Fabian Nelemans, Maarten Arnouts (W: Siemen Boomaerts), Rabin Hassan en Mike Daemen.

Wissels: Job Verkooijen, Joey Schijfs, Siemen Boomaerts, Thomas Kerstens en Owen Maas.