Zundert 1 - Madese Boys 1 (1 - 2)

vrijdag 27 april 2018, 0:00

Sterk strijdend Zundert komt te kort

Een met passie en strijd voetballend Zundert stond voor de schier onmogelijke opgave Madese Boys te bestrijden. Zundert kwam ver, maar moest toch de punten laten aan een in de tweede helft dominerende tegenstander.

Met een, als gevolg van blessurese en schorsingen, volledig geïmproviseerde verdediging startte Zundert tegen een dit kalenderjaar nog ongeslagen Madese Boys. Tegen de verwachting in was het eerste kwartier voor Zundert. Met name over de linkerflank was Zundert enkele keren gevaarlijk. Jesse Mouws werd enkele keren weggestuurd, zag een inzet van de doellijn worden gehaald  en ook Sebastiaan van Hassel was met een individuele actie dreigend. Na twintig minuten kantelde de wedstrijd en nam Made het spel steeds meer in handen. Een inzet van een zich vrijdraaiende middenvelder werd knap door Thomas van Nederkassel gepareerd en tot opluchting van roodzwart ging de rebound naast. Even later was Zundert te afwachtend en besloot een Madese aanvaller kiezelhard op de binnenkant paal. Op slag van rust leek het Zundert eindelijk eens mee te zitten. Een overtreding op Gaynio Aerts werd bestraft met een vrije trap op rand zestien. Roy Jacobs schoot op een psychologisch belangrijk moment onberispelijk en knap binnen.

Madese Boys was echter niet onder de indruk en toonde haar ware gezicht in de tweede helft. De ploeg hervatte agressief en werd al snel beloond. Zundert leek twee opeenvolgende aanvallen goed te pareren, maar opnieuw werd de bal ingebracht en werd een tegenstander onreglementair gestuit. De strafschop betekende de 1-1. Een open strijd ontspon zich waarbij Zundert zich strijdbaar opwierp, maar het initiatief aan de tegenstander moest laten. Met name de lange en snelle Madese spits was een plaag voor de Zundertse defensie. Genoemde spits kreeg een vrije doortocht naar het doel, omspeelde keeper Thomas, maar schoot tot hilariteit van roodzwart voor open doel de bal naar de opkomende maan. Jammerlijk genoeg werd een kwartier voor tijd een persoonlijke fout Zundert fataal. De Madese boys spits profiteerde optimaal en schoot de 1-2 tegen de touwen. Zundert was niet bij machte om het tij nog te keren, incasseerde nog een onnodige kaart met gevolgen en zag Madese Boys op basis van de tweede helft terecht winnen. Het vertoonde spel en de geleverde strijd geeft echter vertrouwen voor de komende wedstrijden waarin Zundert op jacht moet naar de eerste uitoverwinningen van dit seizoen!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Roy Jacobs, Sebastiaan van Hassel, Lars van Elsacker (W: Karim Vriends), Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Gaynio Aerts, Mike Daemen en Jesse Mouws

Wissels:Joep Mensen, Alex van Nederkassel, Rick Gommers en Karim Vriends