Zundert 1 Patrijzen 1

dinsdag 10 mei 2016, 22:33

ZUNDERT HEEFT GEEN KIND AAN HEKKENSLUITER PATRIJZEN

Onder zomerse omstandigheden begonnen Zundert en degradant Patrijzen aan de laatste thuiswedstrijd van de rood-zwarten waarbij er voor beide partijen niets meer op het spel stond (behalve het behalen van de tweede plaats). Zundert zocht direct de aanval en het had zomaar in de 2e minuut op voorsprong kunnen komen toen een strakke voorzet van Fabian ternauwernood werd gemist door Denis. Twee minuten later was het echter al wel raak toen Denis Vujcic de bal op rechts veroverde, recht op het doel afging en droog binnenschoot. 1-0. Even later was het bijna enige wapenfeit van de wedstrijd voor de Patrijzen aan te tekenen toen Thomas handelend moest optreden na een goede steekpass door de Zundert-defensie. Zundert was heer en meester en Patrijzen kwam niet verder dan een afstandsschot in de 26e minuut dat net over het Zundert-doel ging. Net voor rust was deze uiterst sportieve wedstrijd al beslist toen Denis Vujcic de bal voor gaf, Ferdi’s schot werd geblokt en Tim beheerst binnenschoof, 2-0. Even later was het even schrikken voor de Zundert-aanhang toen Denis zijn veel geplaagde knie weer leek te blesseren, maar dat viel gelukkig mee. De staf nam echter geen enkel risico met het oog op de nacompetitie en wisselde Denis net voor rust voor Tjeu v.d. Heijden.

Na rust was het een en al Zundert wat de klok sloeg en het was een wonder dat er geen 10 doelpunten vielen. Er ontstonden hachelijke toestanden voor het Patrijzen-doel maar lat, paal en de goalie die zich werkelijk overal voor gooide, verhinderden dat de score echt hoog opliep. In de 66e minuut kwam Rick Gommers in de ploeg voor Dennis Verheijen en Zundert ging vrolijk door met aanvallen. Het leek soms werkelijk een flipperkast in de zestien van de tegenstander maar de bal wilde niet in de goal omdat steeds een of ander lichaamsdeel een doelpunt voorkwam. In de 81e minuut kwam Thomas Kerstens nog in de ploeg i.p.v. Wim Kas, waarna Frenk Zagers in de 85e minuut een strakke corner van Tim Goethals met een snoeiharde kopbal promoveerde tot doelpunt en de eindstand op het scorebord bracht. 3–0. Volgende week nog even de formaliteit in Wouw tegen Cluzona afwerken en dan de volle focus op de nacompetitie !!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas ( 81e Thomas Kerstens), Frenk Zagers, Pieter Dictus, Rob Luijten, Dennis Verheijen ( 66e Rick Gommers), Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Denis Vujcic (40e Tjeu v.d. Heijden), Ferdi Hereijgers, Tim Goethals.