Zundert 1 - Rimboe 1 (5 - 0 )

zondag 29 oktober 2023, 14:30

Zundert wint overtuigend met 5-0 van Rimboe

Mensen met jonge (klein)kinderen kennen vast het verstopspelletje “tien tellen in de Rimboe”. Op sportpark de Wildert duurde het iets langer voordat Zundert het doel van de ploeg uit Wouwse Plantage had gevonden. Maar de snelle openingstreffer zorgde voor een onbezorgde zondagmiddag voor v.v. Zundert.

Vooraf was Zundert toch wel op de hoede voor Rimboe. Geconcentreerd voetballen en niet onderschatten was het devies. Dit lukte primadeluxe. Al in de tweede minuut scoorde Tjeu attent uit een soepele aanval die door Fabian en Siemen werd vormgegeven.

Zundert trapte het gaspedaal vol in en overliep Rimboe in de openingsfase. Schoten van Siemen, Fabian en Wessel zorgden voor veel gevaar. Daarnaast raakte Rob via de keeper de paal en waren er tal van voorzetten en scrimmages in het keepersgebied van de doelman van Rimboe. Het was een wonder dat het zolang 1-0 bleef. Er was een vrije trap van Tjeu voor nodig om de marge te verdubbelen. Waar de bal het beste leek te liggen voor de linkervoet van Wessel, draaide Tjeu de bal verrassend in de korte hoek met rechts. De 2-0 zou ook de ruststand betekenen. Van Rimboe werd nauwelijks iets vernomen op de helft van Zundert.

Na rust ging een ongewijzigd Zundert op dezelfde voet verder. Het ging stoïcijns verder, ondanks de nadrukkelijke rol die de arbitrage zocht. In de sportieve wedstrijd vielen geen kaarten, maar werd voor een recordaantal foutieve inworpen gefloten en ook het aantal buitenspelsituaties aan beide zijden was ontelbaar

Dan maar terug naar het voetballende deel van de middag. Een mooie dieptebal van Menno kwam bij Fabian die koelbloedig de wedstrijd definitief besliste met de 3-0. Toch was de koek niet op. Zundert had er duidelijk zin in op deze qua weersomstandigheden wisselvallige zondagmiddag. Frenk kopte een corner van Siemen bekeken binnen. Hierna mochten de wissels speelminuten maken. Eerst Mike en Joey voor Rob en Wessel en later Karim, Thomas en Rabin voor Menno, Tjeu en Fabian.

Ook met een half nieuwe ploeg binnen de lijnen was Zundert de bovenliggende partij. Het bleef kansen en mogelijkheden regenen. Het was eigenlijk een wonder dat er nog maar 1 treffer te noteren viel. Die kwam van de voet van Rabin op aangeven van Bas. Zo haalde Zundert een even nuttige als terechte overwinning. Hiermee trapte Zundert voor de verandering eens niet in de val van een laagvlieger en werd de weg naar boven na de overwinning op BSC doorgezet. Sterker nog Zundert is nu een van de vier koplopers met 10 punten. Voor de volledigheid moet wel opgemerkt worden dat HVV’24 nog een wedstrijd tegoed heeft en ook Gastel met 1 punt en 1 wedstrijd minder nog langszij kan komen.

Volgende week tegen mede “koploper” Virtus kan aangetoond worden dat Zundert echt mee wil gaan doen om de podiumplaatsen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W; Thomas Kerstens), Frenk Zagers, Bas Englebert, Stan Hombergen, Olivier van Hassel Tjeu van der Heijden ( Karim Vriends), Fabian Nelemans (W: Rabin Hassan), Wessel Delcroix, (W; Joey Schijfs), Siemen Boomaerts en Rob Gommers (W: Mike Daemen).

Wissels: Job Verkooijen, Joey Schijfs, Thomas Kerstens, Rabin Hassan, Mike Daemen en Karim Vriends.