Zundert 1 - Rood Wit 1 (3 - 1)

zondag 1 oktober 2023, 14:30

Zwaarbevochten overwinning v.v. Zundert.

Zundert behaalde de eerste overwinning. Rood Wit werd op een mooie, zonnige oktobermiddag met 3-1 verslagen, echter eenvoudig ging dit niet.

Na de domper in Schijf van vorige week was Zundert er op gebrand deze keer wel de volle buit binnen te slepen. Het begon ook goed aan het duel. Zundert nam het initiatief en probeerde Rood Wit op eigen helft te houden. Dit lukte vrij aardig. Toch was de eerste kans voor Rood Wit. Een vrije trap werd licht getoucheerd door een Zundert speler, waardoor de bal via de paal terug het veld in kwam.

Daarna volgde een sterke fase van Zundert. Nadat Fabian een bal had overgeschoten, leek Siemen na een prachtige aanval op weg naar de voorsprong. Hij werd echter onderuit gehaald, helaas zag de arbiter er geen strafschop in, waardoor de beloning uitbleef. Niet veel later konden de roodzwarten alsnog juichen. Siemen gaf een bal van links scherp en indraaiend voor. Wessel kwam slim uit de rug van z’n tegenstander en gleed de voorzet tegendraads in. 1-0.

Zundert ging op jacht naar de verdubbelaar, maar kreeg het deksel op de neus. Na een sprintduel van Mike leek het gevaar geweken, echter veranderde hij ongelukkig de richting van de bal, waardoor deze bij de eerste bal binnen hobbelde. Pech! Zundert kon weer opnieuw beginnen. Maar het was Rood Wit dat de meeste energie uit de treffer haalde. Het werd de bovenliggende partij. Zundert hield stand, maar vergat te voetballen. Zo haalde het de rust met een 1-1 stand.

Na rust kwam Menno in de ploeg voor Thomas. Rood Wit hield het initiatief. De eerste kansen waren dan ook voor de bezoekers. Een grote kans van dichtbij, een kopbal die ver naast ging en nog een vlammend schot wat Thomas net over kon tikken waren de wapenfeiten, waar Zundert nauwelijks iets tegenover kon zetten.

En als Zundert er een keer gevaarlijk uitkwam, was daar altijd de vlag voor buitenspel. Dit maakte de opdracht nog lastiger. De voorsprong kwam dan ook uit een corner, Stan krulde de bal voor en Wessel werkte de bal knap achter de doelman. Sportpark de Wildert ontplofte even van geluk.

Rood Wit ging op zoek naar een nieuwe gelijkmaker en Zundert ging wat nadrukkelijker loeren op omschakelmomenten. De dreiging van de vleugels kwam beter uit de verf. Voorzetten en schoten van Siemen vonden helaas geen eindbestemming. Daan kwam de moegestreden Stan aflossen. En Sem kwam voor Siemen. Rood Wit slaagde er ondanks fanatieke aanmoedigingen van de coach niet in om tot kansen te komen. Zundert was er met uitbraken dichterbij, maar vond het net ook niet, waardoor het spannend bleef.  Maarten was de vierde speler die ingebracht werd, Rabin verliet het veld.

In de absolute slotfase viel ook nog de 3-1. Een snelle vrije trap van Karim, kwam bij Mike die Sem de kans gaf om uit te halen. Sem kogelde de eindstand kiezelhard tegen de touwen. De Zundertse aanhang reageerde opgelucht, want de eerste drie punten waren binnen. Het ging niet vanzelf, er is nog veel werk aan de winkel, want na de goede bekerwedstrijd tegen Wernhout ontbreekt het goede veldspel al vier wedstrijden. Hopelijk geven deze drie punten een boost!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Daan Bastiaenen), Cas van Oijen, Olivier van Hassel, Thomas Kerstens (W: Menno Schrauwen), Mike Daemen, Karim Vriends, Fabian Nelemans, Wessel Delcroix, Rabin Hassan (W: Sem van Elsacker) en Siemen Boomaerts (W: Maarten Arnouts).

Wissels: Job Verkooijen, Daan Bastiaenen, Maarten Arnouts, Sem van Elsacker en Menno Schrauwen.