Zundert 1 - SC Gastel 1 (4 - 2)

zondag 26 november 2023, 14:30

Zundert wint weer van Gastel en pakt de kop

De wedstrijd begon zondagmiddag om 14.30 uur. Maar eigenlijk was de wedstrijd op donderdag al gewonnen. Op sportpark de Wildert had iemand onderweg naar bijles Nederlandse taal een bordje geplaatst met de tekst:  “Zundert 1 heeft nog van gastel gewonnen nooit”.  Buiten de taalkundig faux pas, klopte het qua rekenen ook niet helemaal. Het laatste onderlinge treffen op zondag 3 november 2019 werd met een 5-1 overwinning voor het thuisspelende Zundert afgesloten.

Zundert was getergd om te laten zien hoe sterk het voor de dag kan komen. Zeker tegen een hoger geklasseerde ploeg. Zundert wilde Gastel op een laag pitje gaan zetten.

Het kwam dan ook vlammend uit de startblokken. Zundert had het overwicht en drong wat kleine kansjes af. Het kwam na een kwartier dan ook terecht op voorsprong. Een voorzet van Siemen werd door Tjeu knap tegendraads in het doel gekopt. De doelman was kansloos. Nog geen 10 minuten later was Siemen weer de man van de assist. Een corner werd onberispelijk tegen de touwen gekopt door Frenk.

Maar het was helaas niet alleen rozengeur deze middag. De geblesseerde Stan moest zich na een half uurtje laten vervangen door Jesse. Dit hinderde de aanvalsdriften van Zundert niet. Nog voor rust kon Zundert voor de derde maal juichen. Weer was Tjeu de man die de felicitaties in ontvangst mocht nemen. Weer een kopgoal, deze keer na een vrije trap van Mike.

Tjeu maakte ook bijna de 4-0, echter was de keeper net iets eerder bij de bal, na een geblokt schot van Fabian. Nog voor rust moest Zundert noodgedwongen voor de tweede maal een wissel toepassen. Ook Mike verliet geblesseerd het veld. Rob kwam voor hem in de ploeg. Nog maar koud in het veld kon de doelman zijn poging net keren ten koste van een corner. 3-0 was de royale ruststand.

Nog binnen het uur kwam Zundert zelfs op 4-0. Een voorzet van Siemen viel voor de voeten van Tjeu, die met het eerste doelpunt met de voet van de middag z’n hattrick compleet maakte. Wellicht een soort van vergiftigd cadeau, want vanuit de aftrap na dit doelpunt begon de ellende. Frenk haalde een aanvaller van Gastel binnen de beruchte lijnen neer. Penalty en rood was het vonnis van de goed fluitende arbiter. De penalty werd benut, 4-1. Nog niets aan de hand, maar toch.

Het tiental was met een vrije trap van Wessel en een snelle uitbraak via Rob op Fabian nog dicht bij een doelpunt, toch viel die aan de andere kant. Uit een corner vloog de bal via een Zundert speler in het eigen doel. Met nog een kwartier op de klok werd het toch nog spannend. Thomas hield met een formidabele redding de marge op twee. Maarten werd ingebracht voor Siemen.

Knokkend trok Zundert de 4-2 voorsprong over de streep. En nadat alle uitslagen binnen waren, zag het zichzelf terug op de eerste plaats in de ranglijst. Weliswaar met een wedstrijd meer gespeeld, maar toch fijn om een screenshot van te maken.

Drie belangrijke punten, maar wel twee spelers met blessures en Frenk met een rode kaart verloren. Het zal weer puzzelen worden om volgende week tegen Steen de twee knappe overwinningen op Gastel en HVV’24 een vervolg te geven. En het bordje van donderdag beleefde een gezellige middag in de kantine!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Jesse Graumans), Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen, Wessel Delcroix, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts (W: Maarten Arnouts), Fabian Nelemans en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Lars Vermeulen, Jesse Graumans, Maarten Arnouts, Jelle Roelands en Rob Gommers.