Zundert 1 - Schijf 1 (2 - 2)

zondag 4 februari 2024, 14:30

Zundert knokt zich naast Schijf

Na een 0-2 ruststand kwam Zundert terug tot 2-2. Toch was er niet veel reden om te juichen. Sterker nog de harde conclusie luidt dat Zundert kwaliteit ontbreekt om een hechte defensie kapot te spelen. Een plaats in de middenmoot is dan ook wat Zundert op dit moment past.

Dat Zundert goed kan voetballen is bekend. Tegen de huidige top 3 werden alle wedstrijden gewonnen. Helaas werden in de acht andere wedstrijden tot op heden ook maar 9 punten verzameld. En na de wedstrijd tegen Schijf dus 10.

Schijf liet in de eerste minuut met een stevige overtreding al zien dat het de huid duur ging verkopen. Net als vorige week durfde het de scheidsrechter niet aan om al in de eerste minuut een kaart te trekken.

Na 10 minuten was de eerste kans van Zundert op te tekenen. Wessel hield de bal goed vast en bediende Rob. De voorzet van Rob werd door Fabian overgeschoten. Daarna volgde twee schotpogingen van Tjeu verdeeld over beide benen en een vrije trap van Wessel die naast zeilde. Zundert had een optisch veldoverwicht en controle over het duel.

Toch kwam Schijf na ruim een half uur wat gelukkig op voorsprong. Na mistasten in de verdediging was het een koud kunstje voor de aanvaller van Schijf om zijn ploeg op 0-1 te schieten. Nog voor rust werd de score verdubbeld door een onhandig eigen doelpunt. Miscommunicatie leek de oorzaak. Verder moest Stan geblesseerd het veld verlaten voor Rabin. Kortom een eerste helft om snel te vergeten.

Zundert probeerde het echt wel, maar kon wederom niet overtuigen. Aan de inzet lag het niet, maar het gebrek aan vernuft en creativiteit om de versterkte verdediging van Schijf te verrassen was niet voorhanden. Een ingewikkelde aanval die meerdere malen spaak leek te lopen bracht soelaas. Rabin reageerde attent en schoot met een stuiterbal de 1-2 binnen. Siemen en Sem kwamen Tjeu en Maarten aflossen met nog 20 minuten op de klok.

Zundert kwam tot een aantal dreigende situaties, maar moest achterin regelmatig alle zeilen bijzetten om een grotere achterstand te voorkomen. Niet onterecht kwam het op gelijke hoogte. Een corner werd bij de eerste paal verlengd, waarna Rabin met een soort halve omhaal vanuit de draai in de lucht knap de 2-2 tegen de touwen volleerde. Nog 7 minuten en blessuretijd voor de overwinning.

Die kwam er niet. Siemen raakte met een voorzet nog de lat. Karim kwam nog in het veld voor Wessel. Maar ondanks het alles-of-niets spel van Zundert bleef de stand in balans. Zundert schiet hier niet veel mee op. Maar na de 0-2 tussenstand had het ook erger af kunnen lopen. Nu is Zundert een weekje vrij, waarna de inhaalwedstrijd tegen Breskens op het programma staat. Weer een tegenstander die niet op het favorietenlijstje van Zundert staat. Er zal een list gevonden moeten worden om beter voor de dag te komen tegen verdedigend ingestelde tegenstanders. En het besef dat om echt voor de bovenste plaatsen mee te strijden de kwaliteit aan de bal niet altijd toereikend is.

Opstelling: Lars Vermeulen, Stan Hombergen (W: Rabin Hassan), Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Menno Schrauwen, Tjeu van der Heijden (W: Siemen Boomaerts), Olivier van Hassel, Wessel Delcroix (W: Karim Vriends), Maarten Arnouts (W: Sem van Elsacker), Fabian Nelemans en Rob Gommers.

Wissels: Job Verkooijen, Jesse Graumans, Ebbe van der Wouw, Rabin Hassan, Siemen Boomaerts, Karim Vriends en Sem van Elsacker.