Zundert 1 - Terheijden 1 (3 - 2)

dinsdag 17 oktober 2023, 20:00

Zundert geeft Terheijden een uppercut met links

Degene die afgelopen zondag NAC – Cambuur gezien hebben, zullen zeker een déja-vu gehad hebben, bij het zien van Zundert – Terheijden. Een wedstrijd met twee gezichten. Waarbij Zundert voor rust in korte tijd driemaal trefzeker was, maar na rust Terheijden akelig dichtbij liet komen.

Ondanks de gure weersomstandigheden, de eerste kou komt altijd dubbel zo hard aan, was het redelijk druk op sportpark de Wildert. En de hoofdrolspelers hadden er zin in, of ze staken in ieder geval zoveel energie in de wedstrijd dat ze het nooit kou konden krijgen.

Ondanks een optisch veldoverwicht voor Zundert was de eerste grote mogelijkheid voor Terheijden, gelukkig kon Thomas de poging keren. Na wat leuke combinaties en mooie aanvallen van Zundert, viel de bal uit een volgende aanval voor de voeten van Mike. Die bedacht zich geen moment en rammelde met links de bal kiezelhard in de bovenhoek, 1-0.

Daarna was het tijd voor de beste fase van Zundert. Toch duurde het een kwartier voor de tweede treffer viel. Frenk opende op links naar Siemen, die de bal nar Tjeu kopte, die direct Siemen de diepte in stuurde. Zijn voorzet kwam voor de schietgrage voeten van Tjeu die ook met links de bal strak achter de doelman schoot. En hiermee was de koek nog niet op. Bij een afgeslagen bal dacht Wessel, wat m’n teamgenoten kunnen, kan ik ook! En hij nam de bal uit de lucht ineens met links op de pantoffel en ranselde de bal achter de verbouwereerde keeper. 3-0. Terheijden hing na drie uppercuts met links in de touwen.

Toch toonden de gasten nog voor rust een teken van herstel. Een vrije trap ging via de bovenzijde van de lat over. Zo haalde Zundert met een comfortabel lijkende voorsprong het rustsignaal.

Na rust zag het spelbeeld er anders uit. Terheijden was de bovenliggende partij, Zundert werd teruggedrukt. De roodzwarten werkten hard, maar waren niet gelukkig in de omschakelmomenten. Zundert was al eens goed weggekomen toen de laatste man ongehinderd het hele veld over kon steken. Dit liep met een sisser af. De tweede keer dat de rode loper uitgelegd werd voor de captain van Terheijden eindigde in een strafschop. Veroorzaakt door Thomas en gekeerd door Thomas. Wat fijn zo’n doelman in je ploeg te hebben. Met Rob voor Rabin werd gezocht naar een manier om de wedstrijd te beslissen. Dit bracht wat nieuw elan. Een schot van Mike vloog over en Rob zelf leek te gaan scoren, werd een paar maal geraakt, maar bleef op de been, waardoor de bal niet op de stip ging en vervolgens de kans verloren ging. Met Joey en Maarten voor Mike en Wessel werd de laatste fase ingegaan.

Zundert vergat even collectief druk te zetten, waardoor de laatste man met 1 simpele pass de spits in stelling kon brengen, die dit buitenkansje verzilverde. En gelijk ging Terheijden, met nog een kleine tien minuten op de klok, er in geloven.  Zeker toen na weer een knappe dieptepass de volgende mogelijkheid ook raak was. 3-2.

Zundert wankelde en Terheijden zette alles-op-alles. Er waren nog de bekende hachelijke situaties, afstandsschoten, verre ingooien, corners waarbij ook de doelman mee naar de frontlinie ging, maar dedefensie van Zundert overleefde op karakter en teamgeest ook deze storm en trok zo de 3-2 over de streep. Hiermee bekert Zundert dus verder na een leuke, open wedstrijd. Voor een trainer genoeg zaken om op voort te borduren, maar zeker ook genoeg zaken om op het trainingsveld aandacht te geven. Zondag is Zundert dus vrij, dinsdag 24 oktober oefent het om 20.00 uur thuis tegen Wuustwezel, waarna op 29 oktober de competitie verder gaat met weer een thuisduel, dan tegen Rimboe uit Wouwse Plantage.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Olivier van Hassel, Bas Englebert, Karim Vriends, Tjeu van der Heijden, Wessel Delcroix (W: Joey Schijfs), Siemen Boomaerts, Rabin Hassan (W: Rob Gommers) en Mike Daemen (W: Maarten Arnouts).

Wissels: Lars Vermeulen, Maarten Arnouts, Rob Gommers en Joey Schijfs.