Zundert 1 - Virtus 1 (2 - 0)

maandag 1 april 2024, 14:30

Zundert boekt terechte overwinning op Virtus.

Typisch Zundert. De zes wedstrijden tegen de top vier leverden 16 punten op. Vijf overwinningen en 1 gelijkspel. In de twaalf wedstrijden tegen de acht lager geklasseerde ploegen, sprokkelde Zundert slechts 13 punten bijeen.

Maar terug naar de wedstrijd van vandaag. Zundert won wederom terecht van een sterke tegenstander. Virtus werd met een 2-0 nederlaag terug naar Zevenbergen gestuurd en dat was meer dan verdiend.

Zundert begon vanaf het eerste fluitsignaal sterk aan het duel. Het kwam dan ook al binnen drie minuten op voorsprong. Fabian was scherp op de bal als kinderen die naar paaseieren op zoek zijn. Hij onderschepte niet alleen slim de bal, maar omspeelde vakkundig z’n tegenstander om vervolgens de bal langs de doelman te schieten. 1-0. En Zundert denderde door. Rabin gaf de bal uitstekend voor na een sprint in de diepte. Owen rammelde de bal op doel, maar zag de keeper op onnavolgbare wijze de bal keren. Iets later kwam Rabin oog-in-oog met de doelman, maar weer kwam de laatste als winnaar uit de strijd.

Na dit offensief moest Mike helaas geblesseerd het veld ruimen, Maarten kwam hem vervangen. Dit was ook het moment waarop Virtus de grootste mogelijkheid van de wedstrijd kreeg. Een voorzet van de flanken werd gelukkig voor Zundert gemist door de instormende spits.

Zundert was direct weer bij de les en kwam nog voor rust op 2-0. Tjeu kopte een lange bal door in de voeten van Wessel. Wessel draaide zich knap vrij en schoot hard en onhoudbaar de bal tegen het net. 2-0.

Ook na rust nam Zundert het initiatief. Onder het mom de aanval is de beste verdediging waren de eerste kansen voor Zundert. Rabin werd helaas terug gevlagd en een ziedend schot van Wessel werd knap uit de hoek gedoken door de keeper. Toch leek Zundert een grote kans op de 3-0 te krijgen, toen Fabian binnen de zestien meter onderuitgehaald werd. Het spel mocht echter opvallend genoeg gewoon verder. Zundert stond even niet goed, waardoor Owen ten koste van een tweede gele kaart een overtreding moest maken. Dus van een grote kans op 3-0 naar een ondertal situatie in een paar seconden.

Virtus profiteerde bijna direct, gelukkig kon Thomas net op tijd redding brengen op een vernuftig lobje. Zundert groef zich niet in en kreeg zelfs nog een kans op de beslissing, een kopbal van Bas uit een vrije trap van Tjeu ging echter nipt langs de verkeerde zijde van de paal. Ook Virtus kreeg een goede kopkans, gelukkig vloog de bal over en bleef de aansluitingstreffer uit. Met twee Joey’s voor Maarten en Rabin werd getracht de score over de streep te trekken. Toen Virtus ook met 10 man verder moest werd deze opdracht een stukje eenvoudiger. Cas kwam Wessel nog aflossen.

Zundert kreeg met een schot van Olivier en een kopbal van Joey D. nog kansen op een derde treffer, terwijl bij Virtus vooral de overtredingen opvielen in de laatste fase. En zo won Zundert dus weer van een ploeg uit de top vier. Hopelijk kan deze uitstekende prestatie een vervolg krijgen tegen Wernhout. Maar nu eerst genieten van deze verdiende overwinning.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Owen Maas, Frenk Zagers, Bas Englebert, Stijn Geuke, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Wessel Delcroix (W: Cas van Oijen), Fabian Nelemans, Rabin Hassan (W: Joey Schijfs)  en Mike Daemen (W: Maarten Arnouts (W: Joey Daemen).

Wissels; Job Verkooijen, Joey Daemen, Joey Schijfs, Maarten Arnouts en Cas van Oijen.