Zundert 1 - Wernhout 1 (1 - 1)

zondag 12 november 2023, 14:30

Het vraagteken dat v.v. Zundert heet!

In een goed bezochte derby zat het venijn in de staart. Zundert leek de gelukkigste met de 1-0 vlak voor tijd. Het tot tiental gereduceerde Wernhout kwam toch nog terecht langszij. Hierdoor blijft Zundert wat hangen op de ranglijst en blijft het onduidelijk waar Zundert nu voor staat.

Zundert leek de afgelopen weken de weg naar boven te hebben gevonden, zowel qua uitvoering als qua punten, Wernhout daarentegen bevond zich in een vrije val met vier wedstrijden zonder overwinning.

Van het goede spel van Zundert was weinig te zien, Wernhout knokte voor wat het waard was en werd zo de bovenliggende partij. Bijna alle tweede ballen werden gewonnen door de ploeg uit Wernhout. Het eerste half uur trok voorbij zonder grote kansen. Een vrije trap en kopbal van Wernhout, een schot en ook een kopballetje van Zundert en daar bleef het wel bij.

Rond het half uur was daar een opleving van Zundert. In een soort schiettentachtige fase kwamen Tjeu, Wessel en Fabian tot grote schietkansen, waarbij de grootste door een Zunderts achterwerk werd gekeerd. Dit spervuur werd gevolgd door een corner waaruit de beste kans voor Zundert ontstond. De poging van Fabian op aangeven van Siemen vloog over. Aan de overzijde werd ook via de billen van een Zundert speler een schot tot corner verwerkt. Hierdoor bleef het 0-0 bij rust.

Na rust zakte het spelpeil tot nog een niveautje lager. Wernhout stortte zich met volle overgave in de duels. Zundert probeerde voetballend tot oplossingen te komen, wat slechts zelden lukte. Te weinig werd er gekozen voor de directe aanpak, door een lange bal over de laatste linie te leggen.

Thomas moest na een kwartier in actie komen toen de achterhoede een grote kans weggaf. Gelukkig was Thomas attent en stopte hij de inzet. Owen en Rob brachten nieuw elan toen zij Wessel en Mike kwamen aflossen. Een voorzet van de goed invallende Rob werd door Tjeu jammerlijk naast gekopt. Dé kans voor Zundert tot op dat moment. Thomas kwam voor Stan. Zundert ging voor de overwinning, Rob leek op weg naar de openingstreffer, maar zag z’n schot gekeerd door de keeper.

Net toen de wedstrijd definitief op 0-0 leek af te stevenen, ontbrandde het duel toch. Wernhout moest door met een man minder na een tweede gele kaart. De toegekende vrije trap werd door de jarige Bas achter de doelman gekopt. 1-0. Zundert leek de overwinning toch te gaan stelen met nog 3 minuten op de klok. Rabin kwam in het veld voor Tjeu. Hij zag Wernhout nog gelijkkomen in de absolute slotfase. Een voorzet vanaf links werd door de geheel vrijstaande aanvaller van Wernhout vakkundig binnengeschoten. 1-1. Zuur omdat Zundert er zo dichtbij was, maar zeker terecht gezien de gehele wedstrijd. Hierdoor en door de overige uitslagen blijft Zundert in de hele brede subtop die van plaats 2-3 tot de gevaarlijke negende plaats loopt.

Volgende week in Hulst tegen koploper HVV’24 staat hopelijk het Zundert van de afgelopen weken weer op. En kunnen we vraagteken Zundert veranderen in Zundert!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen (W: Thomas Kerstens), Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen, Joey Schijf, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden (W: Rabin Hassan), Siemen Boomaerts, Mike Daemen (W: Rob Gommers) en Wessel Delcroix (W: Owen Maas).

Wissels: Lars Vermeulen, Owen Maas, Rabin Hassan, Maarten Arnouts, Thomas Kerstens en Rob Gommers.