Zundert 2 - Bavel 2 (2 - 3)

maandag 10 april 2023, 12:00

Helaas kwam er een einde aan een mooie reeks. 9 wedstrijden zonder nederlaag. Op Tweede Paasdag kon hier helaas geen 10de aan toegevoegd worden. Lees alles over dit duel in de rubriek “ Het wel en wee van Zundert 2”

Wedstrijdverslag Zundert 2 – Bavel 2 De wedstrijd die we in mochten halen vanwege een eerder afgelaste wedstrijd tegen de mannen van Bavel 2. Een wedstrijd die ging om de aansluiting bij de top van de competitie. Een sterk Zundert 2 die zich op Paasmaandag mochten opmaken voor de wedstrijd, met de volgende namen;

Jan Vermeul

Ernie – Buurman – Mathis -  Bdayboy

Bwomentrekker – Oin -  Tiefke

Plumeauwie – Bor – José Mourinho

Wissels: Engleterre – Barber – Baljeed – Jij met je haar – MC Stynoz

Zundert begon gelijk sterk en kwam met druk op de helft van de tegenstanders tot de nodige corners. Telkens werd de bal weer door iemand van Bavel over de achterlijn gewerkt, waardoor Jacco voor de 3e corners aan mocht leggen. De keeper kwam, Rob ook, waardoor de keeper tegen Rob’s grote goofy aanliep. Kees was er als de kippen bij om het eerste cadeautje (naast het concert van Buurman & Buurman) van de dag uit te pakken, 1-0.

Zundert pakte goed door; Bor gooide (zoals hij dat kan) de beuk er flink in, waardoor de linksback van Bavel geblesseerd lag te lellepwôte op de grond. Hierdoor kreeg Rob na een aantal breedteballen de bal weer terug, maar schoot helaas voorlangs.

Toen kreeg Bavel wat kansen en een (onterechte) vrije trap rond de 16 meter van Lars. De muur stond niet (op tijd), waardoor een simpele bal om de muur heen gepasst kon worden; 1-1.

Dit gaf Bavel hoop, waardoor ze een vrije trap vanuit de zijkant in de goal konden werken; nog steeds 1-1. Stefan had namelijk gezien dat er 2 man buitenspel stond, waardoor de goal afgekeurd werd.

Toch wist Bavel er nog 2 te maken in deze dramatische periode van Zundert. De 1-2 kwam door het niet aanpakken van de buitenspeler van Bavel en de 1-3 kwam door miscommunicatie in de defensie van de zwart-roden. Om het nog erger te maken kreeg Owen geel voor glimlachen; schandalige overtreding Oin.

Toch pakte ze het weer goed op en kwamen er weer kansen; Jelle mistte een haast niet te missen kans, net als de verdediger van Bavel (weliswaar op de lat van de eigen goal). Via-via kwam de bal op de pantoffel van Stan, die op zijn verjaardag een cadeautje best wel wilde uitpakken; 2-3.

In de rust werden maar liefst 3 wissels toegepast en zo kwam Zundert met nieuwe energie het veld op. Dit resulteerde ook in kansen voor Zundert. Jacco gaf een mislukte voorzet die bijna in de goal vloog, maar resulteerde (op merkwaardige wijze) tot corner.  Ook Rabin stuitte nog op de voeten van de goalie, Rob raakte zelfs de lat en Rabin kreeg ook nog een bal (bijna) op het hoofd.

Zo is er een voetbalwet die stelt dat de bal dan aan de andere kant erin vliegt. Bavel counterde namelijk Zundert eruit en hierdoor viel de 2-4. Wedstrijd ging nog wel door met verschillende corners en andere kansen voor Zundert, maar hij wilde gewoon niet vallen. Hierdoor werd de opmerkelijke wedstrijd 2-4.

Hierdoor is het zicht op de koplopers even wat verloren. Maar volgende week willen we onszelf (uitgeslapen en al) herpakken. Gastel-uit, de derby der rood-zwarten. Half 3 (!) ‘s middags spelen. Punten zijn broodnodig om dit seizoen nog ergens voor te spelen.