Zundert 2 - DOSKO 2 (0 - 0)

zondag 4 februari 2024, 12:00

De mannen van Zundert 2 zijn tot het uiterste gegaan voor een goed resultaat tegen koplopere DOSKO. Ze zijn zo diep gegaan dat het verslag enige dagen op zich liet wachten. Maar niet getreurd, de bijdrage voor de rubriek “Het wel en wee van Zundert twee” viel uiteindelijk binnen op de mat van de redactie. Hierbij het verslag.

Wedstrijdverslag Zundert 2 – DOSKO 2

Dankzij de weergoden was de winterstop was uiteindelijk van langere duur dan verwacht. Enkele trainingen gingen wel door, maar de meeste moesten geschrapt worden. Toch stond er een (zo niet dé) belangrijke wedstrijd in het seizoen op het programma: DOSKO-thuis. Erop of eronder, aanhaken of afvallen. De volgende 11 moesten het waarmaken:

Sexmetsamnaaalden – GOAT – Wutru – Nasiduitser – Stijn Keuken – Bleekskeet – Daba – Oin – Jelliano – Jacks – Mike Tyson.

De volgende konden het elftal nog komen versterken: de NS – Joske sloopwerken – Joekel

Helaas was Ronaldo op skivakantie dus moest hij de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Gelukkig was hij niet al te vroeg op de latten om ons succes te wensen – SUIII!!

DOSKO had wat te herstellen ten opzichte van de heenwedstrijd waar met 0-6 werd gewonnen. Maar ze trokken dan ook een ander blik open dan de afgelopen keer.

De wedstrijd begon afwachtend op een veld wat veel problemen met zich meebracht. Hierdoor ging het spel veel over en weer, maar niet met echt denderende kansen, veel corners en wat vrije trappen. Maar beide teams stonden in de laatste linie goed, waardoor het grote gevaar vaak uitbleef.

Totdat er een corner vanaf de zijkant kwam rond minuut 30, de bal werd verlengt naar de tweede paal. Hier stond Jacco die zijn lichaam goed in de bal draaide, en de tegenstander liep hem in de rug in eigen 16: penalty. Veel vierden de penalty alsof de goal al gemaakt was, wat niet heel handig was. De keeper ging de goede hoek in en de bal van Jacco belandde op de paal, de brilstand bleef op papier.

Kort erna mocht Jelle vanuit randje 16 aanleggen voor zijn tweede vrije trap van de wedstrijd. De keeper dacht dat het weer een penalty was, waardoor hij gokte op de korte hoek. De bal vloog richting de kruising, maar de keeper kon hem hier uithouden, 0-0 rust.

We speelden op zich prima, maar echte kansen bleven uit, DOSKO kwam er zo nu en dan ook gevaarlijk uit, waar we op moesten blijven behoeden.

In de 2e helft kwam onze grote (lees: kapot grote) vriend Darwin erin met de woorden: wat is dit voor zandbak. Waarop Jacco antwoordde dat je er beter kon gaan beach socceren. Wie wilt er bij Darwin en Jacco in het team? Inschrijvingen zijn geopend voor het beach soccer toernooi in Rucphen, ze zoeken nog teamgenoten!

Dankzij Darwin werd DOSKO een stuk opportunistischer – ze kregen een goed aanspeelpunt erbij en daardoor konden ze ook de lange bal wat meer hanteren. Tot echte grote kansen kwam het niet, maar Sam hield zijn doel ook uitstekend schoon.

Rond minuut 60 kwam Tijs voor Sem en hij mocht meteen aanleggen voor een kans: Jacco werd gelanceerd en wist hem bij Poeleke te krijgen, hij twijfelde niet en schoot, helaas net in de handen van de keeper.

Hierna wisselden we met Merijn voor Jelle naar wat aanvallender voetbal, maar grote kansen kwamen er helaas niet meer. 0-0 bleef de stand bij een wedstrijd die niet per se saai was om naar te kijken, maar die niet veel grote kansen rijk was.

Helaas hebben we er niet zoveel aan, aangezien het gat met DOSKO nu 6 blijft en met Gastel 8 wordt. Desalniettemin is er dit seizoen nog genoeg te winnen, velen zullen zich proberen door middel van de oliebollencup in vorm te spelen voor de wedstrijd tegen Sprundel uit op 25 februari, waar Zundert 2 nog weinig gewonnen heeft.

Tijd voor revanche bij Anita’s polderparty FC, de andere rood-zwarten, of kikt uit vur mn schoenen jum FC. Graag tot dan!