Zundert 2 - Gudok 2 (5 - 0)

zondag 23 april 2023, 12:00

De titel van de mail met de aangeleverde input luidde: "5-0 das ff geleden". En zo is het ook, dus snel lezen in de rubriek "Het wel en wee van Zundert 2".

Wedstrijdverslag VV Zundert 2 – Gudok 2

Zondag hadden we nog wat recht te zetten ten opzichte van Gudok-uit. We lieten niets aan het twijfel over, ook Rabin niet. Hij heeft ons op de donderdagavond getrakteerd op wat zoetigheden,

waardoor we in ieder geval genoeg suikers in de benen hadden om een resultaat te behalen tegen de Tilburgers. De volgende 11 mochten het waarmaken:

Scooba 2.0;

Kjeeees – Wutruke Hazes – Methis – Luudje jr.;

Jijmetjehaar – Bwomentrekker – Tiffie;

Plumeauwie – Delc – ClownvdClub2022.

Wissels: de Kwèk – Ernie – DemandieophetBveldstond.

Speler van de week: kon natuurlijk niemand anders zijn dan de Kwèk.

Favoriete speler: d’n Delluk - favoriete drankje: Juup uit fles – favoriete plek in de kantine: maakt niet uit, iedereen hoort hem toch wel kwèken.

Op een stuiterveld konden we beginnen aan de wedstrijd, die Zundert goed begon, maar erna wat inkakte. De mannen uit Tilburg kregen namelijk vanaf minuut 15 een aantal grote kansen. De

linksbuiten mistte een aardige kans van een meter of 5 en zo ook de aanvallende middenvelder die op de 11 meter het doel miste, gelukkig.

Hierna werden we in de 38 e minuut wakker, nadat we een moeilijke periode hadden overleeft. Wouter legde de bal perfect (hier zal ik het nog 1 laatste keer vermelden) in de voeten van Blowie. Hij dreigde naar rechts, kapte naar binnen en schoot (via het dijbeen van Jelle ��) de bal binnen, 1-0 Joey.

Vervolgens kwamen we lekker los en trakteerde we het publiek (na een matige 1 e helft) toch nog op een 2 e . Jacco kapte naar zijn befaamde linkerbeen en gaf de bal ‘zonder erbizem’ voor. In codetaal betekent dit dat Joey er als de kippen bij moest zijn bij de 1 e paal, hangen, 0-2 in de 40 e minuut. Wat ook resulteerde tot de ruststand.

Na de rust was Gudok gelijk op zoek (met 2 van de 6 wissels die ze bijhadden) naar de aansluitingstreffer, maar Lars hield zijn doel (zonder enig extreem gevaar) goed droog. Ook Zundert

kreeg wat uitbraken doordat Gudok niet al te fel was in de omschakeling. Zo ook na een corner; Joey stak vanaf eigen 16 Thieu weg op snelheid. Thieuke werd bijna bijgehaald, maar had al lang een pass op de andere mister haarband in gedachten. Jacco kapte terug op zijn befaamde linkerbeen met een droge knal in de rechterhoek; 3-0 en het leek wel gespeeld.

Toch gingen de mannen uit Tilburg nog 1-op-1 spelen achterin, maar hiermee speelde Zundert ze aardig in de kaart door Wessel eruit te halen voor Sem. Dit resulteerde in een snelle uitbraak aan de rechterkant, waar de nummer 15 Joey (alweer) niet kon volgen. Joey trok de bal voor en Sem maakte hem ijskoud af, 4-0.

Ik dacht dat hij je zou hebben Joey? Dat wilde Joey ook hem duidelijk maken, maar daar was nummer 15 niet van gediend en hij liet zichzelf even gaan. Hiermee ligt het kort op elkaar voor het Clownvdclub-2023 klassement tussen Joey, Jacco en Wouter. In deze volgorde leidt Joey het klassement na deze week.

Kees nam geen risico’s met zijn leeftijd en ons geheime wapen Gharolfo kwam voor hem. Hij schoot nog een bal op de paal maar hij mocht helaas zijn speler van de week ervaring (snap je al wat hetbetekend Harold?) niet compleet maken met een goal.

Sem completeerde zijn uitstekende invalbeurt nog met een assist, waarna Jacco (moment is met even ontgaan) mocht tekenen voor zijn 2 e van de middag, al met al een goed rendement, zo vond hijzelf ook, 5-0, finito.

Al met al een prima uitslag en de speciale complimenten aan de Vermeul die na een uitstekende wedstrijd samen met de rest van het team zijn doel leeg wist te houden.

Volgende week GSBW uit, mocht je tijd hebben (1 speelt niet, dus lijkt me wel) kom dan vooral kijken. Een topper in de bovenste regionen en zij zullen gebrand zijn om wat recht te zetten na de

vorige keer.

12.00, Sportpark d’n Kuil (prachtige naam voor een sportpark), tot dan!