Zundert 2 - Hontenisse 2 (3 - 2)

zondag 15 oktober 2023, 18:00

Ik heb zelf alleen de tweede helft gezien. Toen leek het wel of er stroom op de bal stond. Hij vloog alle kanten uit, behalve de juiste richting, maar een wedstrijd duurt twee helften. In de eerste helft hebben de mannen van Zundert 2 het uitstekend gedaan, hoorde ik van degene die ook het eerste bedrijf hebben aanschouwd. Dus een mooie overwinning en dito bijdrage aan de rubriek: “het wel en wee van Zundert twee” is applaus waard.

Zundert 2 – Hontenisse 2

Na de eerste verloren competitie wedstrijd van vorige week hebben de mannen van Zundert 2 weer hard getraind om deze week de punten in eigen huis te houden. De trainer heeft hiervoor de volgende 11 spelers uitgekozen om aan de wedstrijd te mogen beginnen:

Jan Vermeuuul; Daba – Wutru Lion – Ebbelauw – Kjeeees; Barbapapa – Oin - Baljit – Blowie; de Joekel van Zundert – Doortje

De wissels:

Joske – Titatieme – de Kwèèk

Op de Wildert zou klokslag 12uur de wedstrijd Zundert 2 tegen Hontenisse 2 van start gaan op het A veld. Hier bleek ‘s ochtends al verandering in gekomen door een vast gelopen robotmaaier in het net van het doel, waardoor de wedstrijd verplaatst moest worden naar het B veld. Dit is voor sommige spelers al flinke tegenslag maar laten zich niet misleiden en gaan er alles aan doen om 3 punten op de Wildert te houden.

Na een goede warming up begon de wedstrijd dan om 12uur op het B veld. Zundert trapte af en begon sterk. En al na 5minuten is het dan raak. Joey onderschept een foute bal achterin bij Hontenisse en straft dit goed af door de bal tussen de palen te schieten. Joey juicht maar het grotendeel in en rondom het veld weet het niet zeker. De bal lag namelijk naast het doel. Maar de bal zat dus wel degelijk maar het bleek dat er een gat in het net zat waar de bal doorheen gegaan was. Hontenisse protesteert niet en de scheids geeft een geldige goal. 1-0 dus naar 5 minuten. De opdat moment aanwezige terreinknecht Kees Bwoot repareert met een stuk touw tijdens de wedstrijd nog het kapotte net. Zundert voetbalt goed en laat het balletje lekker rond gaan. En dat resulteerde in een 2-0. Er werd van achteruit goed opgebouwd en uiteindelijk kwam kjeeees er dan overheen op de linkerkant. Waarna hij de bal vakkundig met zijn buitenkant van de rechter voet voor geeft op Dorus. Dorus doet dan waar hij goed in is. Wat friemelen met de bal in het 16 meter gebied en dan terug leggen op Karim. Waarna Karim hem mooi in de bovenhoek binnen schiet. Dit gebeurde al na 15 minuten op de klok. Maar krijgt Zundert het dan voor elkaar om die lijn voort te zetten of gaan ze verslappen? En daar is dan na 20 minuten het antwoord op. 3-0! Onze Barbapapa geeft een uitstekende bal naar Dorus. Waarna hij 1 op 1 komt met de doelman van Hontenisse en deze dan met alle rust in zich even uitspeelt en de bal in het net hangt. De wedstrijd gaat weer verder en vanuit de dug-out van Hontenisse verschijnt de eerste wisselspeler met zijn hesje aan om warm te gaan lopen. En 5minuutjes later komt hij er al in. Gaat hij het verschil maken of juist niet? Zundert begint dan ook wat te verslappen en zijn niet meer overduidelijk de betere. Het wordt dan steeds wat slordiger en dat wordt een klein kwartiertje later goed afgestraft door Hontenisse. Zundert verliest voorin dan onnodig de bal waar Hontenisse dan goed op reageert. 3-1. Dan 2 minuten voor rust gaan Oin en de nummer 2 van Hontenisse met de zelfde gedachte naar de bal, sliding inzetten en hopen de bal te veroveren. Hier raakt de nummer 2 dan bij geblesseerd maar kan uiteindelijk dan toch gelukkig weer verder spelen. Dan klinkt het fluit signaal en mogen de mannen even 15 minuten gaan rusten. Op hoop dat Zundert de 2e helft weer hun eerste half uur op kunnen pakken.

Hontenisse trapt weer af en de 2e helft is van start. Er gebeurt dan nog weinig tot Kjeeees in de 55e minuut een gekke actie gaat doen. Hij zet aan de linkerkant een Panna en een trekt dan door tot de achterlijn. Wil dan met links de bal voorgeven maar dit ging niet volgens plan. Bal eindigde doormiddel van een schepijsbal boven in t vangnet. Tipje voor Kjeeees: volgende keer de bal weer zoals eerste helft met de buitenkant van de rechter voet geven! Even later wordt Tijs gewisseld en mag Merijn gaan laten zien wat hij kan. Dan gebeurt er in de 65e minuut toch weer wat in de wedstrijd. Karim scoort. Door Joey die een bal terug legt kan Karim de bal binnen lopen. Maar helaas werd de goal afgekeurd. De grensrechter stond met zijn vlag in de lucht voor buitenspel. Tieme is ondertussen gaan warm lopen en valt in voor Jelle na z’n 70minuten spelen. De vermoeidheid slaat toe en de wedstrijd lijkt gespeeld. Tot de 85e minuut. Jan vermeuuul denkt even aan het publiek en maakt het nog even spannend. Hij verliest de bal en het staat dan zo 3-2. Dan worden de laatste minuten nog spannend. Maar Zundert speelt de wedstrijd uit en wint met 3-2. De 3 punten blijven op de Wildert!

Nou hoor ik de lezer denken: “waar was Sem(oftewel Mike Tyson) deze wedstrijd?” Sem heeft de wedstrijd mogen bekijken vanuit achter de boording omdat meneer vorige week een direct rode kaart te pakken had voor slaan en dus geschorst is. Omdat het niet zeker is dat Sem geslagen heeft, is het aantal geschorste wedstrijden niet bekend en hopen we hem volgende wedstrijd weer te zien. Ook hopen wij het publiek de volgende wedstrijd weer te zien. U bent 29 oktober weer van harte welkom om te komen kijken wat de mannen thuis dan presteren tegen HVV.