Zundert 2 - Roosendaal 3 (0 - 1)

donderdag 16 november 2023, 12:00

De mannen van Zundert 2 zitten in een lastige fase, maar gelukkig blijven ze wel de bevindingen delen in de rubriek: “Het wel en wee van Zundert twee”. Want in goede en in slechte tijden.

Wedstrijdverslag Zundert 2 – Roosendaal 3 (0-0) 0-1

Na de krappe overwinning tegen het jonge Theike 2, mochten we deze week tegen het iets oudere Roosendaal 3 beginnen. Een totaal ander team (Kees zou er bij hun net in staan qua leeftijd), maar het doel was hetzelfde; winst.

De volgende namen mochten starten:

Jan; Daba – CVO airlines – Nasiduitser – Kersje sr.; Barbapapa – Kuifje; Clown vd club – Martana – Blowie – Mike Tyson.

Met als versterkingen: Wutruke Lion – GOAT – Doortje

Op een drassig hoofdveld begonnen we aan de wedstrijd. Het begin was niet over naar huis te schrijven. Lars had pinnen aan, maar die hielpen niet waardoor hij uitgleed. We hadden geluk dat de spits van de tegenstander dit niet door had, waardoor hij alsnog kon herstellen. Dat was een slecht begin geweest.

Hierna kwam Roosendaal er nog een keer door, maar gelukkig wist Ebbe (& Cas?) aan de handrem te trekken zodat er geen direct gevaar uit kwam.

Gelukkig pakte we daarna de draad op en dwongen Roosendaal op hun eigen helft. Kansen lieten nog even op zich wachten, totdat Jacco aan de zijkant onderuit geschoffeld werd. De vrije trap die erop volgde werd door Jelle ingelegd bij de 1e paal, waar Sem hem tegen de lat aanschoot, helaas.

Kansen waren schaars, maar kwamen wel. Zo had kersje afgelopen donderdag al gewaarschuwd dat hij een pegel à la van Bronkhorst ging loslaten vanuit linksback. Het is een man van zijn woord want van een meter of 25 legde hij aan – weer een bal die uiteen spatte op de lat.

Kansjes waren het voor de rest, maar geen enorme waardoor we met 0-0 de rust in gingen. Taak was om zo door te gaan, dan hoopten we dat de goal ging vallen. Echter weet je dat Roosendaal er een keer uit gaat komen en dan hangt ie.

Ook begin 2e helft gebeurde dit: overtreding randje 16; bal werd over de grond ingebracht richting de nummer 10, waarna de bal via Daan in het doel valt; 0-1. Een goal die het team niet had niet mogen laten vallen, dan wordt het moeilijk tegen zo’n ploeg.

Daarna ging Roosendaal uiteraard nog verder op de eigen helft inzakken. Er kwamen nog wat speldenprikjes via corners en vrije trappen, maar Roosendaal wist de wedstrijd (zakelijk genoeg) uit te spelen. 3 verloren punten, doodsonde.

Toch gaan we de moed weer bij elkaar rapen en doorpakken op hoe we de 1e helft begonnen waren. Dan gaan de goals vanzelf weer komen. Eerste horde: Steen 2 uit.

Het eerste moet om 14:00 ook uit tegen Steen, genoeg reden om eerst om 12:30 bij ut Twidde te komen kijken. Tot zondag!