Zundert 2 - SC Gastel 2 (1 - 1)

zondag 3 maart 2024, 12:00

Als we Zundert 2 zien als het kleine babybroertje van Zundert 1, dan volgt het snel het voorbeeld van de grote broer op. Punten morsen tegen de laag geklasseerde teams en stunten tegen de topploegen. Hierbij de bijdrage in de rubriek “Het wel en wee van Zundert twee” na een mooi gelijk spel tegen de ongenaakbare koploper SC Gastel 2.

Wedstrijdverslag Zundert 2 – Gastel 2

De heerlijke voorjaarszon maakte zijn intrede in het altijd zonnige Zundert voor een wedstrijd die erom ging – de aanstormend kampioen kwam op bezoek. Er was nog wat recht te zetten tegen de grens en zijn vriendje in de centrale verdediging – welke beiden waren afgeschrikt door Mike Tyson bij de uitwedstrijd, waardoor ze niet naar Zundert durfde af te reizen.

Helaas was de huiskoekoek van sportpark de Wildert dit keer niet van de partij tegen Gastel, die zat nog op zijn vakantieadres. Wél waren de volgende 11 namen op het veld aanwezig – of zoals Karim zou zeggen: “The floor is yours” of was het meer “thevlorisyous” ?

Jantje zijlijn

GOAT – Wutruke Tyson – Broer van Yessin – Grauwelini

Daba – Barbapapa – Jijmetjehaar

Baljeedbleekskeet – Jacks – McDonaldschapsel

Wissel: Bartje Beko – Don Scooba – Doortje – Mike Tyson

De wedstrijd begon goed met prima spel van beide partijen. De bal ging zowel bij de uitploeg als thuisploeg lekker rond, wat attractief voetbal voor de neutrale toeschouwer opleverde. Keepers vielen het meeste op in de beginfase: Joey werd een keer 1 op 1 gezet, maar de keeper van Gastel maakte zijn doel op tijd klein. Ook Lars liet van zich horen door een vrije doeltrap zonder druk over de zijlijn te spelen.

Meer kansen kwamen over en weer, maar toch was het Gastel die als eerste het net wist te bereiken. Een te kort genomen vrije trap werd afgeslagen en een enorm snelle counter volgde. Waar Lars in eerste instantie nog redding kon brengen, werd de bal daarna erin gefrommeld, 0-1 voor de bezoekers.

Gelukkig raakte de mannen van Zundert niet gelijk in paniek, er werd goed gecombineerd en weer werd Joey in de diepte 1-op-1 gezet. De middenvelder van Gastel trok aan de noodrem waardoor de scheids genoodzaakt was om de rode kaart te tonen rond minuut 20 van de wedstrijd. De vrije trap, randje 16 werd helaas net over het doel geschoten, maar Gastel kwam wel met 10 man te staan.

Hierdoor ging Gastel de rest van de wedstrijd wat minder meedoen met het spel en vooral verdedigen. Zo bereikten ze ook de rust. Waarin Mike en Joey kwamen voor Thieu en Jelle, het systeem op de schop naar 3-4-3 om zoveel mogelijk druk op Gastel uit te oefenen.

En een aanval kwam er zeker, vanuit Mike was het gelijk raak – met een gele kaart binnen 1 minuut weliswaar. Maar ook qua aanvalsintentie kwam er veel druk op de helft van Gastel. Waar ook de gelijkmaker uit gemaakt werd. Een eerste voorzet van Jacco werd nog weggewerkt, maar bij de tweede keer aansnijden was het wel raak – Karim liep met zijn kuifje de bal bij de eerste paal binnen, 1-1.

Er werd niet afgewacht op een gelijkspel, maar Roy bracht Dorus erin voor Jesse – de winst werd aangejaagd. Een goede wissel, want Dorus kreeg gelijk de kans op de 2-1, maar kwam een teenlengte tekort om de bal erin te glijden. Ook op de helft van Zundert zou het nog spannend worden, dus Lars nam de bal aan op zo’n 40 meter van de goal met een man in de zij. Zo was dat bedoeld – vertelde hij achteraf.

Verder kwamen er geen enorme kansen meer, maar het werd wel grimmiger op sportpark de Wildert. Het meegereisde uitvak zorgde voor nog wat geroep langs de lijn, maar de beste man had toch een McDonaldschapsel volgens Joey. Je mag mensen tegenwoordig ook nergens meer voor uitschelden & zo kreeg hij de gele prent. Ook Wouter Tyson had het nog aan de stok met een supporter die hem uit het niets een beuk gaf – best ruig blijken ze dus te zijn, die mannen van 50.

Helaas veranderde dit niets aan de uitslag waardoor het eindigde in een 1-1 gelijkspel, maar het voelde eerder als verlies als je ¾ van de wedstrijd tegen 10 man gespeeld hebt.

Gelukkig genoeg aanknopingspunten en vertrouwen om door te drukken richting de laatste periode van het seizoen. Eerst nog uit naar Hontenisse, Joey moet rijden dankzij dobbelen (misschien kunnen we langs de McDonalds rijden?). Dorus niet, want dat redt hij niet met de accu van zijn elektrische auto.

Tot volgende week!