Zundert 2 - Sprundel 2 (5 - 1)

zondag 1 oktober 2023, 12:00

Een zelfkritische bijdrage van de mannen van Zundert 2 voor de editie van deze week voor de rubriek: “Het wel en wee van Zundert 2”

Wedstrijdverslag Zundert 2 – Sprundel 2

Eerste thuiswedstrijd voor de mannen tegen Sprandel 2, waarvan eerder met 0-3 gewonnen werd in de beker. Onder het genoegen van een warm herfstzonnetje mochten de volgende namen het doen tegen de andere rood-zwarten:

Guccimen; Raam kan open als het zo warm is – de Kwèèk – Naziduitser (iemand van Sprundel heeft deze verzonnnen, waarvoor dank!) – GOAT; Barbapapa – Daba – Doortje – Nipke Bubbel; Joekel van Zundert – Giraffoe

Wissels; Titatieme – Josse – Wutruke Lion

Helaas begonnen de mannen dra-ma-tisch; niemand haalde het gewenst basisniveau, wat nog een understatement was. Hierdoor kregen we dan ook gelijk de deksel op de neus. De spits van Sprundel verlengde de lange bal vanuit de keeper uitstekend naar de buitenspeler welke de bal achter Jantje Vermeul kon werken; 0-1 na een minuut op 15.

Zoals Roy in de rust aangaf; ik had iedereen kunnen wisselen, maar jullie laten elkaar hier in de steek. Waardoor Tieme in de eerste helft voor Daan gewisseld werd, Merijn kwam in de rust voor Tijs en Wouter voor Harold. In 1 klap door alle wissels heen, maar de eerste helft was ook bedroevend van onze kant.

De donderspeech en de wissels brachten gelukkig wel het gewenste effect: er kwam meer leven in de brouwerij en we begonnen te voetballen. Aanvallen werden gecreëerd en zo kwamen we al snel tot de gelijkmaker. Sem werd de diepte in geslingerd en hij kon Dorus bereiken in de 16. Hij tippelde knap weg en maakte vervolgens de 1-1 met nog een minuut of 40 op de klok.

Hierdoor kregen we geloof en zelfvertrouwen in de ploeg waardoor we al snel de 2-1 konden maken. Lars kreeg de bal bij Merijn, die verlengde naar Joey. Joey speelde de keeper uit en maakte met precies genoeg snelheid de bal op de goal zodat de verdediger hem nog in eigen goal kon schieten. Was het dan eigenlijk wel een goal van Joey? Enfin, 2-1 Zundert.

Sprundel moest wat gaan forceren en kwam van eigen helft af richting onze goal. Tieme de stofzuiger onderschepte de bal om via-via Nipke te lanceren. Hij kapte naar binnen en Nipke vond dat hij goed ingeschoten was, wij vonden dat de keeper bij de cornervlag stond, al met al 3-1.

Een bevrijdende treffer waardoor de druk er iets meer af was en we wat losser gingen voetballen. We zetten het systeem nog een keer om voor wat meer grip op de wedstrijd. Zo werd Sem de diepte ingegooid, komt naar binnen en schiet – op de keeper. Gelukkig hebben wij iemand in ons team die niet veel vuile meters maakt, behalve als er een rebound in zicht komt. U raad het al – Dorus 4-1 uit de rebound.

Sem wilde ook nog graag zijn stempel op de wedstrijd (en die van 1) drukken, dus besloten we met een copy-paste van de vorige goal; Dorus schiet, Sem pakt de rebound, 5-1, Schluss.

Een (uiteindelijke) overwinning, met een dramatische 1e helft. Conclusie: volgende week moet het beter.

We sluiten af met de tips van de week:

Tip 1: Sem mag volgende week zaterdag om 13:00 de MO-13 fluiten dankzij het o-zo-geweldige dobbelen vanwege een onnodige gele kaart, wie trapt er dan ook een bal weg? Komt dat zien!

Tip 2: Maar kom liever op zondag 14:30 (!) naar Gastel, om de andere-andere roodzwarten in actie te zien tegen Zundert 2. Tot dan!