Zundert 2 - Victoria'03 2 (1 - 2)

zondag 12 november 2023, 12:00

In de rubriek “Het wel en wee van Zundert twee” een omgekeerde versie van vorige week. Nu een goede wedstrijd met een slecht resultaat. Vooral de doelman uit Oudenbosch stak in bloedvorm en was een grote sta-in-de-weg. Hierbij een mooi en eerlijk relaas van de feiten.

Wedstrijd verslag VV Zundert 2-Victoria’03 2 (1-1) 1-2

Na vorige week een teleurstellende pot gespeeld te hebben tegen Kruisland 2 is het nu tijd om tegen Victoria te vlammen!

Dit doen we in de volgende opstelling: Jan Vermeul Daba, De Kweeék, Ebbelauwww, Grauwie Kuifje, daggoe(bench) Mike Tyson, kleine krul, lijndribbelaar Barber

Bank: Wutru,Doortje, Blowie

Op sportpark de Wildert floot de scheidsrechter om klokslag 12:00 zijn 1e fluitsignaal om de wedstrijd aan te vangen tegen Victoria’03 2. Inmiddels zijn we 20 minuten verder en is er nog niks spannends gebeurd en gaat het gelijkwaardig op. Helaas komt in minuut 26 een afvallende bal voor de voeten bij een speler van Victoria en die schiet hem in de haak: 0-1 Victoria. In minuut 28 wordt de tegenstander naar de grond getrokken door Jesse in het 16 meter gebied. Dit had eigenlijk een zeer terechte penalty moeten zijn, maar daar dacht de scheidsrechter gelukkig anders over.

In de 30e minuut krijgt Rabin een grote kans door een perfecte steekbal van Kuifje(Karim), maar door een goede redding van de keeper belandde de bal niet tegen de touwen. Even later maakte Maarten een goede actie, waardoor hij kon blijven dribbelen en probeert het daarna zelf af te maken maar helaas schiet hij de bal net naast de goal. In de 38e minuut komt de aanvaller recht op Lars afgelopen waar hij de bal eigenlijk aan z’n teamgenoot moest geven, maar bedacht om het toch zelf te doen waar Lars een goede redding maakt en voorkomt dat Victoria niet op een 0-2 voorsprong komt. En dan in minuut 43 zet Rabin goed druk en onderschept de bal en passeert met een knappe actie zijn directe tegenstander en geeft de bal goed voor die daarna in de voeten beland van Sem. Sem schiet hem binnen en maakt de 1-1.

In de 46e minuut wordt de spits van Victoria diep gestuurd waar Lars attent op is en goed uitkomt, dit leverde wel een flinke botsing op waarbij de spits van Victoria op de grond blijft liggen en verzorging nodig heeft. Rust.

In de rust werden er 2 wissels doorgevoerd: Wutru kwam het veld in voor de geblesseerde Kweeék en Blowie kwam het veld in voor onze kleine krullenbol, omdat hij later in de middag aansloot bij de talenten van VVZ1 en daarom maar 45 min bij VVZ2 speelde.

Ondertussen zijn we zo’n 10 minuten verder in de wedstrijd waar Ebbe de bal verovert en daarna Sem de diepte in stuurt, met wat gefrummel weet hij de bal mee te krijgen en schiet daarna op de keeper. Helaas stopt die de bal. Kort daarna is het weer Rabin die goed druk zet en de bal verovert en daarna klaar legt op Karim die de bal helaas niet afgewerkt krijgt. Zundert blijft er in geloven en voetbalt beter dan Victoria en blijft kansen creëren.

In de 69e minuut maakt de scheidsrechter een verkeerde keuze en fluit hij onterecht voor een overtreding van Zundert, daar was Wouter het niet mee eens en riep iets naar de scheidsrechter waardoor hij op de bon ging. (Hier heeft hij natuurlijk voor moeten dobbelen en is het na Sem de buurt aan Wouter om een jeugdwedstrijd te fluiten). In de 70e minuut voeren we onze 3e en laatste wissel door en komt Dorus het veld in voor Rabin.

In minuut 71 weet Joey de bal te veroveren en speelt hij de tegenstander uit en schiet krachtig op de goal. Helaas weer een redding van de keeper. Kort daarna wordt de aanvaller van Victoria diep gestoken en weet Daan hem niet bij te houden, waardoor de aanvaller de bal laag bij de 2e paal kon geven. Hier werd niet goed verdedigd, met als gevolg dat de andere aanvaller de bal vrij binnen schiet. 1-2 Victoria.

Nog 20 minuten te spelen. In de 78e minuut ontstaat een grote kans voor Zundert waarbij Sem Dorus de diepte instuurt. Dorus had hier eigenlijk zelf moeten schieten maar besloot om de bal af te leggen waar uiteindelijk niemand meer liep. In de slotfase nog een steek bal van Victoria. Hierbij was twijfel over buitenspel, maar de scheids fluit niet. Wederom weer een knappe redding van Lars! Kort daarna fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal. Eindstand: VV Zundert 2 1-2 Victoria’03 2.

Helaas niet het resultaat waar we op gehoopt hadden, maar we kunnen met een tevreden gevoel vooruit kijken aangezien de inzet en mentaliteit goed was. Komende week gaan we ons klaarmaken voor de volgende wedstrijd tegen Rood-Wit 2. Hopelijk zien we een hoop supporters die ons komen aanmoedigen op Sportpark de Gagelrijzen om 11:00u. Tot zondag